سهير رمزى: «مخدتش ميراثى من والدى علشان معرفهوش»

صرحت الفنانة الجميلة سهير رمزى، عن أنها رفضت الحصول على الميراث الخاص بها من والدها، لأنه ليس من حقها، وأوضحت بأنه لم يقم أحد بإجبارها على التنازل عن حقها، وأشارت إلى أنها لم ترى والدها منذ أن كانت في سن الـ 13 عام.

سهير رمزى: «مخدتش ميراثى من والدى علشان معرفهوش»

وأكدت الفنانة، أثناء استضافتها ببرنامج “حبر سرى”، والتى تقوم بتقديمة الاعلامية أسما ابراهيم، والذى يُذاع من خلال فضائية القاهرة والناس، على أن والدتها اقترحت عليها أن تتنازل عن حقها في ميراثها من والدها لعدم حاجتهم للمال.

سهير رمزى

وأضافت الفنانة:ـ “أبويا مصرفش عليا، وأنا شفته مرة واحدة في حياتى وكان عندى ساعتها 13 سنة، ومن بعد موضوع الميراث صلتى إتقطعت بإخواتى، ومعرفش عنهم حاجة نهائى”.

وتابعت سهير:ـ “وعلى فكرة أنا بحب أوى أخد اللى من حقى، ومخدتش ميراثى من والدى وده علشان أنا معرفهوش، وشوفت إن في ناس أحق بالميراث ده منى، ومفيش حد أجبرنى أعمل كده”.

وقامت الفنانة، بتوجيه رسالة إلى أشقائها وقالت:ـ “ياريت حد منهم يتواصل معايا ويكون في ود بينا، وعلى ما أعتقد إن مفيش حد فينا محتاج لحاجة من التانى غير صلة الرحم وبس، وأنا بجد محتاجة لصلة الرحم دلوقتى، وأتمنى إنهم يتواصلوا معايا لأن الدنيا مش مستهلة حاجة”.

سهير رمزى

وتحدثت الفنانة خلال اللقاء، عن أنها ليس لديها مانع من تقديم دور الأمهات، وليس لديها عقدة من هذا الأمر وعلقت قائلة:ـ “معنديش عقدة إنى أقدم دور أُمهات النجوم، ولكن في فنانين معينين مش هينفع أعمل دور مامتهم، وده زى نجم مش هيكون في شبه بينى وبينوا على الإطلاق”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد