إلهام شاهين عن كاملة أبو ذكرى: المخرجة الوحيدة اللى سلمتلها نفسى بكل ثقة

كانت الفنانة الجميلة إلهام شاهين، شديدة الحرص على حضور الندوة الخاصة بالمخرجة المعروفة “كاملة أبو ذكرى”، والتى أُقيمت على خشبة مسرح النافورة، وذلك ضمن فاعليات مهرجان القاهرة السينمائى الدولى في دروته الـ 44 برئاسة الفنان حسين فهمى.

إلهام شاهين عن كاملة أبو ذكرى: المخرجة الوحيدة اللى سلمتلها نفسى بكل ثقة

وقامت الفنانة، بتوجيه كلمة خاصة للمخرجة كاملة وقالت:ـ “أنا واحدة من الفنانات بفرح أوى لما بشتغل مع كاملة أبو ذكرى، وكمان بسلملها نفسى بثقة كبيرة، وهى من أكتر المخراجات الى بتحب الفنانين بجد، وده صعب تلاقيه في كتير من المخرجين وبيبقى موجود نوع من الغيرة والنفسنة من الفنان”.

إلهام شاهين

وأضافت الفنانة:ـ “المخرجة كاملة دائماً ما ترفع اسم مصر عالياً في جميع المهرجانات الدولية، وكمان خدت جوائز كتير كأحسن مُمثلة في فيلم (يوم للستات)، وبجد ده تكريم مستحق، وإنتى شرفتى اسم مصر وبوجه الشكر للفنان حسين فهمى إنوا فكر في إسم المخرجة أبو ذكرى”.

كاملة أبو ذكرى

ومن جانبه، فقد حرصت المخرجة كاملة أبو ذكرى على توجيه كلمة خاصة للفنانة إلهام شاهين، وقالت:ـ “حقيقى ومن كل قلبى بوجه الشكر للفنانة الجميلة إلهام شاهين حبيبتى وروح قلبى، وده على الكلام الحلو اللى قالته عنى، وبجد دى مش مجاملة إلهام فنانة موهوبة بالفطرة وتستحق الكثير والكثير”.

إلهام شاهين

وأنهت المخرجة:ـ “وكمان المخرج مش ساحر وموهبة الفنان هى اللى بتحركنى معاه، وأنا مش أكتر من سبب في إنى أخرج الطاقة المخزونة داخل الفنان واللى لسه مخرجتش، وفى النهاية الحظ ساعدنى في إنى أشتغل مع كتير من الفنانين الكبار والصادقين”.

 كاملة أبو ذكرى


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد