ريهام عبدالغفور عن فكرة الزواج: «بحس إنه حاجة قديمة»

أثارت الفنانة الجميلة ريهام عبدالغفور، الكثير من الجدل خلال الساعات القليلة الماضية، بعد أن قالت بأن الزواج أصبح شئ قديماً، وأشارت إلى أن الكثير من الشباب والبنات قرروا ألا يتزوجوا.

ريهام عبدالغفور منتقدة فكرة الزواج: «بقيت بحس إنوا حاجة قديمة»

ريهام عبدالغفور منتقدة فكرة الزواج: «بقيت بحس إنوا حاجة قديمة»

وأكدت الفنانة، من خلال تصريحات تليفزونية وقالت:ـ “بحس إن الجواز بقى حاجة قديمة.. أيام أهالينا زمان لازم كل الناس تتجوز، ولكن دلوقتى في شباب كتير قرروا إنهم ميتجوزش لأن الطلاق كتر، وكمان التفاهم بقا حاجة صعبة والحياة بقت أصعب، ومش كل الناس هتموت وتتجوز زى زمان اللى كان لازم البنت والولد يتجوزوا عند سن معين، وإلا المجتمع مش هيسبهم في حالهم”.

ريهام عبدالغفور

وتحدثت ريهام عبدالغفور خلال اللقاء، عن سبب اختلاف الأدوار التى تُقدمها خلال السنوات الأخيرة في الأعمال الدرامية، وآخرها مسلسل بعنوان “رشيد”، والذى يُعرض حالياً خلال السباق الرمضانى الحالى 2023.

وعلقت الفنانة وقالت:ـ “بجد ربنا كرمنى على الآخر، وأعطانى فرص كتير وقدرت أقدم اعمال درامية مختلفة، وعلى فكرة أنا التارجيت بتاعى أقدم حاجات، وده علشان الجمهور ما يملش وأنا كمان ما أملش، وحقيقى توقعات الناس عليت فبقيت بخاف”.

ريهام عبدالغفور

وأما عن الدور التى تتمنى أن تُقدمه، علقت قائلة:ـ “عملت كل حاجة، ولكنى أتمنى أن أُقدم دور له علاقة بالأمراض العقلية، وخصوصاً إنى مش بفهم فيها أوى، ونفسى أعمل حاجة فيها مجهود وده في حد ذاته مخاطرة، عشان المفروض إنها تتقدم صح”.

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة ريهام عبدالغفور علقت على كثرة أعمالها الدرامية، والتى عُرضت لها مؤخراً، وأكدت بأنها لم تقصد أبداً أن تُعرض في توقيتات مُتقاربة، وأشارت إلى أنها خافت كثيراً من ملل الجمهور بسبب كثرة تواجدها وانتشارها على المنصات والشاشات، وتحديداً بعد عرض مسلسل “الأصلى” مؤخراً، والذى تم عرضه بعد عرض مسلسل “أزمة منتصف العمر” و”غرفة 207″.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد