تصريحات منى زكي في بيج تايم بودكاست: أحمد حلمي أحسن راجل في حياتي

ظهرت منى زكي في برنامج بيج تايم بودكاست المذاع على قناة mbc الذي أصبح من أشهر البرامج المذاع في موسم شهر رمضان ويقدمه الإعلامي عمرو أديب، بسبب تصريحات النجوم المثيرة للجدل فيه، وتحدت منى زكي عن حياتها الفنية والشخصية وعلاقتها بزوجها أحمد حلمي وتعليم ابنتها في بريطانيا.

تصريحات منى زكي

تصريحات منى زكي في بيج تايم بودكاست

قصة منى زكي وأحمد حلمي مع الطبخ

قالت منى زكي أنها تجيد الطبخ، لكن زوجها الفنان أحمد حلمي لايفرق بين الأكلات فيتناول كل ما يقدم له، مضيفة: “أحمد مش بيفهم في الأكل، يعني لو حطيت ليه لحمة معاها حاجة مش هيفهم إيه الحاجة دي، بياكل اللي بيتحط ليه، ودا مش معناه إني بطبخ وحش”.

وعن حياتهم الزوجية قالت: “أنا وأحمد حلمي بنبوس بعض يوميا، والعلاقات الزوجية بعد ٢٠ سنة رائعة وأحمد أحسن راجل في حياتي بعد والدي”.

أبناء مني زكي وأحمد حلمي

كشفت منى زكي عن دراسة ابنتها “لي لي” الكبيرة في بريطانيا، مشيرة إلى سفرها كل فترة لتطبخ لها.

وعن إنجابها بعد سن الـ 40، قالت: “الإنجاب بعد الـ ٤٠ أمر صعب ولكن يكون لدينا حنية كبيرة، وابني سليم دكتور في نفسه والثاني بيخوف البيت كله”.

وأضافت: “التجربة صعبة أوي ومخيفة أكثر، لأنك مش عارف هتعيش لهم أد إيه، وهتوصل معاهم لأي مرحلة، فتبقى نفسك تديهم كل حاجة، إنك تحاول تبسطهم ده مجهود رهيب في الأربعينات ومش سهل، مفيش نفس الطاقة لكن في حنية وفهم أكثر، كانت الأول زعزوعة لوحدها يا حرام، وبعدها جيبت الإتنين ورا بعض”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد