شيرين رضا عن مسلسل “وبينا ميعاد”: «الجمهور جعان يشوف حاجة حلوة»

أعربت الفنانة الجميلة شيرين رضا، عن بالغ سعادتها بعد نجاح مسلسلها الشهير “وبينا ميعاد” بعد عرضه، وأشارت الفنانة إلى أن أبطال العمل ساهموا بشكل كبير في تقديم الشخصيات، والتى تتشابه كثيراً مع الواقع الذى يعيشه الناس داخل المجتمع المصرى.

شيرين رضا عن مسلسل "وبينا ميعاد": «الجمهور جعان يشوف حاجة حلوة وإحنا عملنا حاجة عليها القيمة»

وأكدت الفنانة، في تصريحات لها مع القاهرة 24 وقالت:ـ “أنا مبسوطة أوى من تجربة مسلسل (وبينا ميعاد)، وكل المشاركين في العمل بذلوا مجهود كبير أوى، والكل توقع نجاح العمل وإحنا شغالين فيه وقبل ما يتعرض”.

شيرين رضا

وأوضحت شيرين، بأن الجمهور كان شديد الشوق لأن يرى أعمال فنية يُحبها، وعلقت قائلة:ـ “بجد الجمهور جعان يشوف حاجة حلوة، وإحنا متأكدين إننا بنعمل حاجة عليها القيمة، ومش بنستفز الناس بالعربيات والشنط ومامى وبابى والجزم والرموش، ولكن إحنا قدمنا شخصيات شبهنا في اللبس والمناطق اللى عايشين فيها وبس”.

وتابعت الفنانة:ـ “الأُسرة المصرية بتتفرج على العمل وهما مش مكسوفين من حاجة ولا عيالهم، وده علشان مفيش كلام خارج، وده السبب اللى خلى الكل متأكد إن العمل هينجح، ولكن مكنش حد مُتوقع النجاح الكبير ده”.

شيرين رضا

وجديراً بالذكر، بأن مسلسل “وبينا ميعاد” تناول قصة عائلتين هما عائلة حسن والذى ماتت زوجته وتركت له 4 أولاد، وعائلة نادية التى مات زوجها وترك لها 4 بنات، وسوف نشاهد خلال أحداث العمل كيف سيقوم الطرفان بالتعامل مع المشاكل الأسرية التى تحدث، حيث كان كل طرف في بداية الأمر يعيش وحده، وبعد أن تقابلا سنشاهد كيف سيواجهون مشاكلهم معاً.

وقام ببطولة المسلسل كلاً من “صبرى فواز، وشيرين رضا، ومدحت صالح، وبسمة، ووفاء صادق، ومحمد سليمان”، وغيرهم الكثير من نجوم الفن، والعمل من تأليف وإخراج هانى كمال.

شيرين رضا


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد