حسام حبيب لـ”عمرو أديب” ردا على شقيق شيرين:”فتح علينا مطواه وده اللي حصل في شقة التجمع”

قال الفنان حسام حبيب، طليق الفنانة شيرين، إن  شقيق طليقته لا يتحدث  مع شقيقته منذ عامان، معقبا:” واحد مبيكلمش اخته من سنتان هيبقي فجأة كده قلبه عليها “.

حسام حبيب مع عمرو اديب

وتابع “حبيب” خلال حديثه مع الاعلامي عمرو أديب  ببرنامج “الحكاية”، المذاع على فضائية “ام بي سي مصر”، أن  شقيق طليقته شيرين “سحل” أخته على الأرض، معقبا:” اقسم بالله اخوه دخل  وهو شايل مطواه مفتوحة عليها على اخته وسحبها من بيتها”، معقبا:”شيرين استنجدت بيا وقالتلي الحقني ياحسام وانا حاولت اتفاهم معاه ولكن مفيش تفاهم”.

"بعد تسببه في تحول شيرين لمدمنة".. معلومات قد لا تعرفها عن حسام حبيب
“بعد تسببه في تحول شيرين لمدمنة”.. معلومات قد لا تعرفها عن حسام حبيب

واستطرد حديثه:”انا حاولت امنعه من انه يشدها  قدامي ويقولها انتي بتغيظي امك وانتي عاوزة ترجعيله  وانا رديت عليه قولتله مش هنرجع لبعض اطمن”، معقبا:”شيرين كانت بتقوله انا  اختك الكبيرة  وعلاجتك “.

واوضح حسام حبيب:”انا اضربت ووقعت علي ضلوعي ومردتش اعمل محضر عشان مفضحش شيرين وبتوع المستشفي كتفوني وقالولي متدخلش انت”، واستطردت “حبيب “، حديثه :” انا فضلت واقف قدام المستشفي بعيط وقولت مستحيل دي تكون مستشفي “.

شقة التجمع 

وكشف عن سبب تواجده مع شيرين عبدالوهاب في شقة التجمع:”انها طلبت منه الحضور للشقة من اجل حل كافة المشاكل  بينهما وقالتلي انا هجيبلك حقك وارجعهولك وانا قولتلها ان المهم عندي انني اشوفك شيرين اللي اعرفها “، مؤكدا:” احنا لسه بنحب بعض ولكن للاسف العلاقة صعبة تكمل بسبب الناس اللي حوالينا الي مش عاوزينا نكون مع بعض وده اصعب علاقة “.

واكمل حديثه قائلا:” شيرين عيبها انها بتثق في الناس بسرعة وادت مفتاح شقة التجمع لواحدها  اتعرفت عليها من اسبوعين وهي البنت دي اللي ادت المفتاح لاخو شيرين وعرفته اني موجود في الشقة في التوقيت ده مع شيرين وكان المخطط أكبر من كده والهدف منه “جريمة”.

شيرين عبدالوهاب وحسام حبيب
شيرين عبدالوهاب وحسام حبيب

وقال حسام حبيب قوله لعمرو أديب:” انا حاولت اهدي لمدة 4 ايام بعد الواقعة دي  وانضربت واتبهدلت وخبيت عن امي اللي حصل..وانا محاولتش اروح المستشفي “.

وبقول لاخوها:” اتقي ربنا فيها وفيا والعيش والملح وانا هاخد ضده اجراء قاوني ومش هتنازل لانه خاض في عرضي وانا اخدت شتئائم بسببك “، ورد علي قول عمرو اديب ان شقيق شيرين عبدالوهاب انه هيطلب عمل تحليل له ليرد قائلا:” انا اعمل تحليل بمزاجي..هو يعملي تحليل ليه ؟! وانا مش خايف من حاجة “.

التسريب قديم 

شيرين عبدالوهاب وحسام حبيب

وتحدث عن حقيقة التسريب المنسوب إليه قائلا:”التسريب ده قديم وكان مكالمة مع واحد صاحبي ووقولتله انا خلاص علاقتي بشيرين انتهت وانا معرفش حد اسمه شيرين وده كان بعد الكلام اللي قالته عليا على الهواء وعمري ما غلطت في شيرين ولا ضربتها.

وعن علاقته  مع والده قال:” ابويا كان بيضرني وطلبت منه ميدخلش ولا يقول اي كلام يضر علاقتي مع شيرين واكبر غلط في جوازتي مع شيرين ان اي حد ممكن يدخل في الجوازة دي والتدخلات وصلت ان الناس بتكلم معها يقولها هو مين اللي عندك في البيت..وانا حسيت اني مبقاش ليا لازمة ولازم امشي ولما كنت بمشي كانت بتزعل اوي مني  وكلامها عني على الهواء كان إفيه من فيلم لعادل إمام”.

اوضة النوم محطة مصر

وعقب حسام حبيب قائلا:” احنا اوضة نومنا كانت محطة مصر ومكنش فيه اي خصوصية وده كان سبب عتابي من شيرين وانها مكنتش عاملة خصوصية معها وحرفيا اوضة نومنا كانت مفتوحة لاي حد يدخلها”، معقبا:” شيرين كانت بتحبني وكانت بتتخانق معايا في حاجات هايفة ولما غلطت فيا على الهواء مكنتش تقصد كانت بتحاول عادل امام في الافيه الي قاله في فيلم ليه”.
وكشف حسام حبيب عن سبب عدم تنازله عن القضايا التي رفعها ضد شيرين عبدالوهاب رغم تنازل شيرين عن قضاياها قائلا:” انا متنزلتش علشان شيرين مغلطتش فيا انا وانما في اهلي وانا بعتذرلهم عن اللي حصل لهم بسببي وامي عمرها ما تتشتم بالشكل ده وانا مبقاش ليا اي وش اقابل بيه عيلتي واسرتي واحنا مناسبين ناس محترمة وللاسف الكلام الي اتقال عنهم مينفعش حد يقبله “، معقبا:” الكلام الي اتقال اني مراتي بتصرف عليا ده مش صحيح ومحدش يقبله وانا راجل قعدت 37 سنة في بيت امي وروحت علي بيت مراتي ولو انا شخص بيعيش على قفا مراته مكنتش هبقي راجل بيعيش في بيت عيلته وكان هيعيش لوحده ويقضيها”.
كنت بحمي شيرين وبناتها
واستطرد:” انا كنت بحاول احمي شيرين من اللي حواليها واللي حاوليها هما سبب ان علاقتنا مينفعش تكمل وهي طيبة جداً وممكن اي حد يضحك عليها ولو سبتها لوحد كانت ممكن تمضي علي شيكات على بياض لاي حد ومكنتش تعرف حاجة عن البنوك وانا اللي عملتها حساب خاص ليها في البنك عشان احافظ ليها علي فلوسها وفلوس بناتها”.

وتحدث عن علاقته ببنات شيرين قائلا:” هما كانوا بيحبوني ولكن فيه اللي لعب في دماغهم وفهمهم اني بضرب امهم وده مش صحيح وهما اتخدعوا من اللي حواليهم”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد