منى زكي عن أحمد حلمي: «كان مستغرب في أول الجواز فكرة إنه يقعد مع العيال»

كشفت الفنانة الجميلة منى زكي، كواليس من حياتها الفنية والشخصية، وتحدثت عن مدى تأثر زوجها الفنان أحمد حلمي بنجاحها المهني، وأشارت بأنها تعرضت هى وزوجها للكثير من الضغوط النفسية.

منى زكي تتحدث عن علاقتها بزوجها الفنان أحمد حلمي.

وأكدت الفنانة، أثناء استضافتها ببرنامج “كلام نواعم”، والمُذاع عبر فضائية “mbc”، موضحة: “كان موجود ضغوط نفسية في علاقتي بزوجي ولكنها مكنتش حاجة وحشة، وحقيقي شغلتنا مرهقة جداً وتحديداً نفسياً.. بجد الإحباط فيها بيكون وحش أوي، ولكن نجاحاتها بتكون حلوة وليها طعم تاني، وده بيكون لدرجة إنك لو مش شخص عاقل ومُتزن ممكن تتجنن بسبب مغريات هذا النجاح”.

وواصلت: “وده بمعنى إن لما بيجيلك إكتئاب بسبب فشل في أمر مهم، فتروحي تلاقي العمل الآخر بيساندك، ولكن الأهم إنك متكبريش الإحساس وتبالغي فيه زيادة عن اللزوم، وإنك تكوني متأكدة إن العيلة والأسرة هى الباقية، ودي من أهم الأشياء اللي كانت بتخليني أفرمل على طول، وطبعاً الكلام ده بينطبق على جوزي هو كمان”.

وحينما سؤلت منى، عن الفترة التي استغرقها أحمد حلمي حتى وصل إلى مرحلة النضج، ردت: “الموضوع ده بياخد شوية وقت، وده علشان أحمد في أول الجواز كان مستغرب شوية من فكرة إنه يقعد مع الأولاد، وبدأت أفهمه إن علاقته ببنته هتتأثر وإني مش هخسر حاجة”.

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة منى زكي شاركت في الموسم الدرامي الرمضاني للعام الحالي بمسلسل “تحت الوصاية”، والمكون من 15 حلقة، وحققت الفنانة الكثير من النجاح خلال العمل، وشاركها البطولة مجموعة كبيرة من نجوم الفن أبرزهم “دياب، ورشدي الشامي، وخالد كمال، وعلي الطيب، وأحمد خالد صالح، وعمر شريف”، وغيرهم، والعمل تأليف خالد وشيرين دياب وإخراج محمد شاكر خضير.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد