شيرين رضا: يوم وفاتي مش عاوزة عزاء، عاوزة حفلة والناس تحتفل.. والجمهور “من شب على شيء شاب عليه.. بستأذنك هنجيب الهضبة في الحفلة

ظهرت الفنانة المصرية شيرين رضا في إحدى البرامج وتحدثت عن حياتها الشخصية، بالإضافة إلى ذلك تحدثت عن يوم وفاتها، وهذا الأمر أغضب الجمهور.

وقالت الفنانة شيرين رضا: “يوم وفاتي مش عاوزة عزاء، عاوزة حفلة والناس تحتفل احتفلوا بيا”.

وبعد هدا الحديث أنزعج الجمهور للغاية وجاءت التعليقات كالتالي: “الرسالة دي المفروض ماتبقاش لينا يا مدام شيرين، احتفالنا من عدمه مش هاينفعك بحاجة، عملك الصلاح في دنيتك هو ده أكبر محفل تختمي به حياتك ومن غير ما تطلبي من حد، الواحد مننا سيرة فهل يا تري هانسيبها عِطرة ولا ملوثة، وفي كلتا الحالتين الناس مهما عملتي هايتكلموا عنك وإياكِ تنتظري من الناس الرضا وتنسي رب الناس، هو الملجأ والرحيم بعباده المخلصين والصالحين وحتى الجاحد منهم هو أحن عليه من نفسه لعلى قلبه يهتدى”.

وأكمل:”ربنا بيقول في كتابه العزيز: ولقد كرمنا بني آدم، فمهما تعملي هتفضلي مكرمه لإنك من روحه المقدسة، فهل بقى هانختم المسيرة بشكل يليق بذا التكريم الإلهي العظيم ومانخليش الدنيا تغرنا بمتاع زائل”.

وأضاف آخر:”طبيعي من شب على شيء مات عليه إلا من رحم ربي. اتربيتي في بيت مدرب للرقص واتجوزتي مغني فسبحان الله بجد”.

وآخرين: “اتوكلي إنتي بس واعمليها وكل حاجة سهلة، هنا سأسكت قليلا…. وهنعتبرها دقيقة حداد… وبعد كده هنعمل الحفل.. بس بنستأذنك نجيب الهضبة”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد