هالة صدقي: “كنت بفكر في الاعتزال قبل جعفر العمدة.. وجربت أعمل مشاريع جنب التمثيل لكنها مكنتش بتكمل”

كشفت الفنانة صدقي العديد من التفاصيل عن حياتها الفنية والشخصية والصعاب التي مرت بها في الأونة الأخيرة، بالإضافة إلى النجاح الذي حققه مسلسل جعفر العمدة في سباق رمضان، وتحديدًا شخصية “صفصف الملكة” أم محمد رمضان “جعفر”، التي قدمتها ولاقت استحسان وإعجاب من مختلف الجماهير في مصر والوطن العربي.

هالة صدقي

برنامج معكم هالة صدقي

هالة صدقي: “عمري ما أحط جلسرين عشان مشاهد الدموع”

وأضافت الفنانة هالة صدقي في لقائها لبرنامج “معكم”، الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي عبر فضائية “CBC”، “عمري ما أحط جلسرين، وأتحدى أي مخلوق يقول إن الدموع في أي لقطة في حياتي غير حقيقية”.

واستكملت: “جربت العديد من المشاريع بجانب التمثيل لكنني مكملتش، مرة مع مجموعة من أصدقائي فتحت مطعم علشان احتفظ بنفس المستوى الفني”.

وأوضحت: “أنا ست عندها التزامات مادية ومينفعش أنزل اشتغل علشان الفلوس ولازم آآمن نفسي، لازم نشتغل حاجة غير الفن عشان أحافظ على مستوايا الفني، وانا اتعلمت كثيرا في مجال المطاعم”.

هالة صدقي توجه رسالة لـ “الشباب”

ووجهت رسالة لـ “الشباب”، قائلة : “أوعى تخلي حد يكسرك أو يفقد ثقتك في نفسك، لو واحد في المليون شاكك عمرك ما هتنجح ولا تقوم، خليك واثق من نفسك وواثق من موهبتك وواثق عاوز تعمل إيه عشان تنجح، متبصش في ورقة غيرك”.

هالة صدقي: “لو كنت صغيرة كنت هختار دور وداد”

عبرت الفنانة هالة صدقي عن إعجابها بدور “وداد” الذي قدمته الفنانة الصاعدة جوري بكر، قائلة: “دور وداد دور عظيم، ده دور فيه شغل ممثل وتمثيل بجد، الدور طالع نازل، محمد سامي استغرب لما قولتله إن ده أجمل دور ممكن الممثل يقوم به”.

 

وأضافت: “البطلات في جعفر العمدة كان فيه خلاف على التتر وازاي مفيش أفيشات، كانوا مصعبينها على أنفسهم، فأنا قولتلهم عن تجربة ونصيحة، الأفيش اللي الكل بيتخانق عليه دي حتة ورقة هطير بعد عشر أيام، فبعد عشر آيام كمتفرج بنفقد رؤية ولمعان الأفيش”.

وعلقت: “التتر بيشتال بعد أول يوم عشان الإعلانات وتبقى الشاشة وشغلكم، وكنت دائمًا أقول لهن كده، متعملوش مشاكل لأن الدور في النهاية هو اللي يحكم”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد