نجوى فؤاد: «محترفتش الرقص بمزاجى ربنا رسم الطريق ليا»

أثارت الفنانة الجميلة نجوى فؤاد، الكثير من الجدل خلال الساعات القليلة الماضية، بعد أن كشفت عن كواليس من حياتها الشخصية، وأشارت إلى أنها لم تخطط إلى عملها بالرقص وأن الله هو من إختار لها هذا الطريق، وأكدت على أنها حاولت كثيراً أن تذهب لأداء فريضة الحج ولكنها لم تستطيع.

نجوى فؤاد: «محترفتش الرقص بمزاجى ربنا رسم الطريق ليا»

وأكدت الفنانة، أثتاء استضافتها ببرنامج “قعدة ستات”، والتى تقوم بتقديمة كلاً من “سهير جودة، ومفيدة شيحة”، والذى يُذاع من خلال فضائية “النهار”، وقالت:ـ “أنا محترفتش مهنة الرقص بمزاجى.. دى حاجة ربنا هو الى رسمها ليا، ولو ربنا مكنش عايزنى أشتغل كده كان خلى عقليتى إنتبهت لحاجة تانية”.

نجوى فؤاد

وتابعت الفنانة:ـ “وكل الفلوس اللى معايا صرفتها هعينها لمين؟.. أنا مش هاخد معايا حاجة، وعلى فكرة أنا مريضة وعملت عملية جراحية، وخايفة في يوم من الأيام أموت وأرحل عن الدنيا، وأول ما طلعت مكنش الاعلام زى دلوقتى، وكنت خايفة إن جسمى يبوظ بسبب الخلفة”.

وأوضحت الفنانة:ـ “وبجد خوفت إنى أخلف طفل يبعدنى عن مجال الفن، ومقدرش أرجع تانى، ولما والدتى ماتت كان عندى 17 سنة وشيت هم البيت، وإعتمدت على نفسى من وأنا صغيرة”.

نجوى فؤاد

وأما عن ما حدث للفنانة وفاء مكى مؤخراً قالت:ـ “استغاثة وفاء مكى أبكتنى كثيراً، وحقيقى بعانى من نفس المشكلة بقالى 5 سنوات ومش بشتغل، وزعلت أوى لما قالت أُمى عيانة ومش عارفة أجيب علاج لها، وأنا ساعتها طلبت من نقيب الممثلين أشرف زكى إنى أصفى معاشى، وهو ساعتها رد عليا وقالى هتاخدى 600 حنيه في الشهر من النقابة”.

وأنهت نجوى فؤاد حديثها قائلة:ـ “ولو الزمن وصلنى إنى أدخل دار مسنين القوى الناعمة فضل ونعمة من عند الله، وبجد فكرة كويسة تحمى الفنانين في سن مُعين، وعلى فكرة أنا بحب السيدة نفيسة، وحاولت أكتر من مرة أحج بس منفعش”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد