نجوى فؤاد عن “الدريس كود”: شابوه لـ حسين فهمى لازم ندور إزاى ننجح بمجهودنا مش بلبسنا

أبدت الفنانة الجميلة نجوى فؤاد، إعجابها بالشروط التى وضعها الفنان حسين فهمى، بخصوص ملابس الفنانات فى مهرجان القاهرة السينمائى الدولى فى دورته الـ 44 والذى يُقام حالياً، إلى جانب حديثها عن الأسباب التى منعتها من حضور المهرجانات الفنية فى الفترة الأخيرة.

نجوى فؤاد عن "الدريس كود": شابوه لـ حسين فهمى ولازم ندور إزاى ننجح بمجهودنا مش بلبسنا

وأكدت الفنانة فى تصريحاتها مع “القاهرة 24″، على أن الفنان حسين فهمى قام بدعوتها لحضور المهرجان ولكنها رفضت بسبب ظروفها الصحية، وأشارت بأنه تحدث معها شخصياً وقال لها بأنه سيقوم بزيارتها فى أقرب وقت ممكن لكى يطمئن عليها.

نجوى فؤاد

وتحدثت الفنانة، عن رأيها فى الشرط الذى وضعها حول ملابس الفنانات فى المهرجان “الدريس كود”، وقالت:ـ “شابو لحسين فهمى على الشروط دى وعقبال الراقصات اللى بقوا فاضحات، وكمان الفنانات اللى بيلبسوا عريان أكتر من اللازم، ولكن لبس ليلى علوى وإلهام شاهين الفترة اللى فاتت بقا مُحترم أوى، وده علشان إحنا فى بلد اسلامى وله عاداته وتقاليده، ولازم ندور إزاى ننجح بعملنا ومجهودنا مش بلبسنا”.

نجوى فؤاد

وحرصت الفنانة أثناء حوارها، على تقديم رسالة دعم للفنانة الجميلة لبلبة، وذلك بعد أن تم تكريمها فى المهرجان بدورته الـ 44 ومنحها جائزة الهرم الذهبى لإنجاز العمر، تقديراً لها عن مشوارها الفنى الطويل، والذى اختلف ما بين الاستعراض والمسرح والتليفزيون والسينما.

لبلبة

وقالت الفنانة نجوى فؤاد:ـ “الفنانة لبلبة تستحق كل احترام وتقدير وتستحق 100 جائزة، وده علشان هى بتشتغل على نفسها كتير وبتبذل مجهود كبير، وطول عمرها فنانة رائعة ومن عيلة فنية جميلة جداً، وكمان شابو حسين فهمى على تكريم الفنانة”.

نجوى فؤاد

اترك تعليقاً