مصطفى كامل مهاجماً محمد رمضان: «مش هينفع معايا الكلام ده»

صرح نقيب المهن الموسيقية الفنان مصطفى كامل، عن أنه سيدرس الوضع الحالى والخاص بالفنان محمد رمضان، والذى يتعلق بالحفلات الذى يقوم بإحيائها.

مصطفى كامل لـ محمد رمضان: «مش هينفع معايا الكلام ده»

مصطفى كامل لـ محمد رمضان: «مش هينفع معايا الكلام ده»

وأكد الفنان مصطفى كامل، أثناء استضافته ببرنامج “البخت”، والتى تقوم بتقديمة الاعلامية خلود عزمى، والذى يُذاع من خلال فضائية “الشمس”، وقال:ـ “نحن حالياً بندرس ونرى الضوابط، ومن أهمها الآداب والسلوك العام، والذى أطلبه من كل المطربين واللى هيطبق على محمد رمضان وغيره، وهيطبق على مصطفى كامل نفسه”.

مصطفى كامل

وقام الفنان، بتحذير محمد رمضان من قيامه بخلع القميص كما إعتاد في الكثير من الحفلات التى يقدمها، وعلق قائلاً:ـ “بجد لو قلع القميص تانى هيزعل، وبقولها أهو ومحمد حبيبى.. لو قلع القميص وبين صدره مش هينفع معايا الكلام ده.. أنا لا أخاف من أحد ومش بيفرق معايا شخص”.

محمد رمضان

وأضاف نقيب الموسيقيين:ـ “بجد إبنى وأخويا مش هيكون لهم اعتبارات على الكرسى ده، وده علشان الكرسى ده مش سلطوى ولا أنا موجود عليه علشان أبتز الآخرين، والمفروض إن في ضوابط ولوائح للنقابة وعلى الجميع الإلتزام بها”.

مصطفى كامل

وجديراً بالذكر، بأن الفنان مصطفى كامل صرح بأن المطرب صبرى فواز تقدم بإعتذار له على ما بدر منه إثر إنتقاد الأخير له، بخصوص فرضه ضوابط على مؤدى المهرجانات على الرغم من أنه غنى قديماً “إشطة يابا”، وأكد نقيب المهن الموسيقية وقال:ـ “هو إعتذر ليا على الواتس وصالحنى”.

مصطفى كامل


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد