ميار الببلاوى تُهاجم وفاء مكى: «الشهرة اللي حققتيها على حسابي احسن من اللي عملتيها خلال مشوارك الفني»

قامت الاعلامية ميار الببلاوى، بالهجوم على الفنانة الجميلة وفاء مكى، بعد الأزمة الاخيرة التى دارت بين الاثنين، وأشارت الاعلامية إلى أن وفاء نالت الكثير من الشهرة بسببها.

ميار الببلاوى تُهاجم وفاء مكى: «الشهرة اللي حققتيها على حسابي احسن من اللي عملتيها خلال مشوارك الفني»

وأكدت ميار، أثناء استضافتها ببرنامج “علامة استفهام”، والذى يُذاع من خلال فضائية “الشمس”، وقالت:ـ “وفاء مكى عاوزاني أطلع وأقول شهادة على مزاجها، وأنا مش ممكن أقول حاجة مُخالفة مهما حصل وأغضب ربنا، وعلى فكرة أنا مش جهة تحقيق أو جهة قضائية علشان أديكي البراءة، ومش هينفع أبداً اكدب بعد العمر ده كله، ولا أملك أي شئ يجعلكي بريئة، واللي يمتلك ادلة ومستندات هى النيابة والقضاء”.

ميار الببلاوى

وأضافت الاعلامية:ـ “يا حبيبتي انتي خدتي جزائك اللي أمر بيه ربنا، وأنا لم اكتم الشهادة.. حسبي الله ونعم الوكيل، وياريت تركزي في حياتك وبلاش تبني براءتك على حساب حد تاني، وده عشان كلنا في الآخر هننزل في شبر فـ شبر تحت الارض، وأنا مش ممكن أقول حاجة مش صحيحة، وكفاية بقى وركزي في حياتك وشغلك”.

وأنهت ميار حديثها وقالت:ـ “وياريت كفاية لحد كده يا وفاء، انتي حققتي شهرة ونجاح الفترة اللي فاتت على حسابي، والشهرة دي مقدرتيش تحققيها خلال سنوات عملك بالفن”.

وفاء مكى

وجديراً بالذكر، بأن قضية الفنانة وفاء مكى والخادمتين تعود لعام 2001، وكانت بدايتها عندما فوجئ “عبدالحميد” والد “مروة” أحد البنات بعودة ابنته إلى البيت في القرية، وهى بحالة اعياء شديدة ويوجد على جسدها آثار تعذيب، وبعد أن سألها أخبرته بأنها تعرضت للكى والضرب على يد الفنانة وفاء، وأن شقيقتها تعرضت لنفس الموقف هى الأخرى، وعلى الفور أسرع والدها بالذهاب إلى المستشفى وأحضر شقيقتها، وقام بتحرير محضر اتهم فيه الفنانة بالتعدى على ابنته التى كانت تبلغ من العمر 15 عاماً،وتم احالة القضية للنيابة والتى احالتها للمحكمة الجنايات، ومن بعدها تم الحكم على وفاء.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد