أصالة للمصريين: أسفة لو جرحتكم.. مصر زى بنتى شام

قامت المطربة السورية أصالة، بالاعتذار للمصريين بعد التصريحات التى أدلت بها عقب حفلها الأخير بموسم الرياض، وأن السبب في نجاحها هى المملكة العربية السعودية، الأمر الذى عرضها للانتقاد من جانب الشعب المصرى.

أصالة للمصريين: أسفة لو جرحتكم حب مصر فى قلبى مش محل نقاش

أصالة للمصريين: أسفة لو جرحتكم حب مصر في قلبى مش محل نقاش

وأكدت الفنانة، أثناء مداخلة هاتفية مع الاعلامى عمرو أديب، والذى يقوم بتقديم برنامج “الحكاية”، والذى يُذاع من خلال فضائية “mbc مصر”، وقالت:ـ “بجد مكانة مصر في قلبى ليست محل نقاش أو جدل لا شك في محبتى، وأنا في الحفلة كنت حاسة بروحى بصورة كبيرة وكانت من أجمل الحفلات اللى عملتها على المستوى الفنى، حقيقى أنا عاطفية أوى وبحب أعبر بالكلام والفعل”.

أصالة

وأضافت أصالة:ـ “بلدى مصر وولادى مصريين وعلاقتى بيها لا يجب أن تكون محل جدل، ومصر بالنسبة ليا زى بنتى شام، وكل المصريين ليهم معزة في قلبى، وبجد أسفة لو قلت كلمة جرحتكم، وأنا مش ممكن أنكر فضلها عليا وده علشان طباعى كلها بقت مصرية وإتعلمت كتير هنا، وحابة أوجه إعتذار خاص للموسيقار المعروف حلمى بكر لو أنا قلت حاجة تزعله من غير ما أقصد”.

أصالة

وجديراً بالذكر، بأن المطربة أصالة كتبت منشور من خلال حسابها الرسمى على موقع التواصل الاجتماعى “فيس بوك” شاكرة السعودية، حيث قالت:ـ “اللى بدى أقوله كتير واللى بدى أشكرهم كتار ومشاعرى صعب الكلام يفسرها، ولكن محبتكم عشت فيها عمرى كله مثل وطن حنون طيب، والحفلة اللى عاوزة أتكلم عنها هى حفلة أحلامى فيها محطاتى شوى شوى، وإكتشفت من خلالها إننا أكتر من الأهل وأكتر من الأصحاب، والأجمل إننا ما فينا صغير وكبير نحن بنجتمع طاقة وكلنا بنكون بعمر واحد، والصفار بنشوف معاهم بكرة بنفس الحماس ومع الكبار بنساعدهم لكى ننسى كل ألم ووجع مرينا بيه في حياتنا”.

أصالة

وأنهت المطربة:ـ “بقدم الشكر لوطنى الحنون الحاضن.. وطنى الغالى السعودية، وكلى فخر وإمتنان بقيادة وطنى الحالية وولى العهد بطل من أبطال هالزمان، وأخيراً بشكركم كلكم على هالأغلبية المُحبة والأقلية المُنتقدة، لأنى لولا ذاك وهذا ما كنت أنا”.

أصالة


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد