“فى عيد ميلاده الـ 83”.. عادل إمام يُمازح شريف عامر على الهواء: «عاوز تفهمني إنك ابن ناس»

قام النجم عادل إمام، بمُمازحة الاعلامى المعروف شريف عامر على الهواء مباشرةً، بعد أن قام الاعلامى بالاشادة بالفنان، وأشار إلى أنه قيمة كبيرة عند الكثير من الناس، وقام الزعيم بتوجية الشكر له ويبدوا بأنه بحالة صحية جيدة.

عادل إمام يمازح شريف عامر: «عاوز تفهمني إنك ابن ناس»

عادل إمام يمازح شريف عامر: «عاوز تفهمني إنك ابن ناس»

وأعرب شريف عامر، عن بالغ سعادته بعد أن قام الزعيم بمداخلة هاتفية أثناء تقديمة لبرنامجه “يحدث في مصر”، وعلق قائلاً:ـ “حقيقي هسكت خالص من الفرحة، انت مش عارف قيمتك عند الناس قد إيه، وانك السبب في إن بنتين من بناتي يتعلموا عربي، وبجد كنت باخد أجازة من شغلي علشان أروح أشوف افلامك في السينما”.

شريف عامر

وقام عادل إمام، بالرد على شريف مازحاً على الهواء وقال:ـ “لا قولي قيمتي عندكوا إيه، وهو انت عاوز تقولي إنك ابن ناس وبناتك بيتكلموا انجليزى ومش بيعرفوا يتكلموا عربي خالص”.

وبعد أن ابتسم شريف عامر من كلام الزعيم، رد عليه عادل إمام وقال:ـ “انت بتضحك ليه؟، وهو إحنا لسه قولنا حاجة.. انت بتضحك ليه، وازيك يا شريف عامل إيه ياحبيبي.. كل سنة وانت طيب يا حبيبي”، ليقوم الاعلامى بالرد عليه قائلاً:ـ “مبسوط لأن في عادل إمام في حياتي”.

عادل إمام

ومن جانبه، فقد قام عدد كبير من نجوم الفن بالاحتفال أمس بعيد ميلاد الزعيم الـ 83، داخل منزله بالمنصورية أبرزهم “لبلبة، ويسرا، وخالد سرحان، ومصطفى هريدى”، وسط أجزاء من البهجة والسعادة.

وكانت الفنانة اسعاد يونس “صاحبة السعادة”، قد هنأت الزعيم بعيد ميلاده من خلال تصريحات لها مع القاهرة 24 وقالت:ـ “كل سنة وانت طيب يا حبيبي.. يا زعيم.. يا أخ يا غالي وعشرة عمر، ويا صاحب المواقف الجميلة والحياة المرحة في الكواليس، وصاحب أحلى ضحكة والزمن الحلو”.

عادل إمام


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد