محمد سامى: «بحط اسمى كتير في التتر عشان أمى بتفرح»

قام المخرج المعروف محمد سامى، بالتحدث عن الصداقة التى تجمعه بالفنان محمد رمضان، وأشار إلى انهما أكثر من اصحاب حيث قال:ـ “احنا أكتر من اصحاب واخوات، وبجد في ثقة بينا وكيميا رهيبة وشركاء ناجحين، وكمان إحنا بنشتغل بإيد واحدة، وعلى طول بنساعد بعض”.

محمد سامى: «بحط اسمى كتير فى التتر عشان أمى بتفرح»

محمد سامى: «بحط اسمى كتير في التتر عشان أمى بتفرح»

وأكد المخرج خلال لقاء اذاعته فضائية “العربية”، عن الشائعات التى تم تداولها بخصوص وجود تشابه بين مسلسل “جعفر العمدة” وبين “عائلة الحاج متولى”، وقال:ـ “لو الناس عاوزة تشبهنى بالراحل نور الشريف فده فوق دماغى من فوق، ولكن العمل بتاعى مش بيحكى عن زوج و4 نساء زى الحاج متولى، وجعفر العمدة بيتكلم عن أب يبحث عن ابنه الذى فقده”.

محمد سامى

وتابع محمد سامى:ـ “وفعلاً أنا كنت مستنى تعليقات إن العمل يشبه (عائلة الحاج متولى)، ولكنها مستمرتش كتير لما الجمهور بدأ يدخل في أحداث المسلسل، والشائعات اللى تم تداولها عن التشابه بين الإثنين كان في البداية حينما تم الاعلان عن العمل”.

وحينما سؤل عن تكرار اسمه على التتر أكتر من مرة، أجاب قائلاً:ـ “أمى بتفرح أوى بموضوع الاسم ده، ولو أملك اكتبه 10 مرات هعملها علشان خاطرها”، وأشار سامى إلى أنه يقوم بالعمل على المسلسل لمدة تزيد عن 7 أشهر ولا يتبقى له بعدها سوى الاسم، وأكد على أنه في أغلب الاوقات يتم قص التتر من أجل الاعلانات، ولهذا السبب فإنه يضع اسمه مرتين في الأول والآخر، وعلق قائلاً:ـ “هو ده اللى بعمله من ساعة مسلسل (آدم)”.

محمد سامى


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد