فيفى عبده: «أنا ربنا راضى عليا ورزقنى بـ بنات صالحات»

أثارت الفنانة الجميلة فيفى عبده، الكثير من الجدل خلال الساعات القليلة الماضية، بعد أن تحدثت عن معاناتها في بداية عملها كراقصة، وأكدت بأنها لم تعش فترة طفولتها كباقى الأطفال ومرت بظروف مادية صعبة جداً، وتحدثت أيضاً عن بناتها.

فيفى عبده: «أنا ربنا راضى عليا ورزقنى بـ بنات صالحات»

وأكدت الفنانة، في تصريحات تليفزيونية وقالت:ـ “أنا ربنا راضى عليا ورزقنى ببنات صالحات، وبجد الأولاد دول نعمة من عند ربنا ورزق في حياتى، وكمان بيهتموا بيا وبيراعونى وده لأنى بارة بوالدتى، وأنا عدت عليا ظروف صعبة أوى ومعشتش طفولتى زى باقى البنات لدرجة إنى رقصت بجلبية، وده عشان مكنش معايا فلوس أشترى بدلة رقص، ودلوقتى بحاول أعيش حياتى وأعوض كل اللى فاتنى، ومش معنى إنى بقيت جده يبقى راحت عليا خلاص”.

وسبق وتحدثت الفنانة فيفى عبده، عن عيوب السوشيال ميديا والشائعات وعلقت قائلة:ـ “أنا دايماً بيتقال عليا شائعات، وده علشان الجمهور بيحبنى وأنا شجرة مُثمرة وعلى طول بيحدفونى بالطوب وده امر طبيعى، ولكن أنا دلوقتى بقيت صايعة في السوشيال ميديا ومبقتش أتأثر زى مكان بيحصل الأول، وحاسه إنى عندى 25 سنة، وأنا معنديش استعداد إنى أعجز لأنى بحب الحياة”.

فيفى عبده

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة فيفى عبده شاركت في الكثير من الأعمال الفنية، ومن أبرز ما قدمته مسلسل “شغل عالى”، مع العديد من نجوم الفن أشهرهم “محمد رضوان، وشيرين رضا، وساندى مراد، وفريد النقراشى”، وغيرهم الكثير والمسلسل من تأليف حسين مصطفى محرم وإخراج مرقس عادل.

وقدمت الفنانة فيفى أيضاً، مسلسل “مملكة الغجر”، وشارك الفنانة البطولة كلاً من “سناء شافع، وحورية فرغلى، وميار الغيطى”، وحققت الفنانة الكثير من النجاح من خلالها، والمسلسل من إخراج عبدالعزيز حشاد.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد