إيمان العاصي: دخلت مجال التمثيل عشان أضايق خطيبي.. وانفصلت بعد شهرين جواز

تحدثت الفنانة إيمان العاصي عن حياتها الفنية والشخصية، خاصة بعد النجاح الكبير الذي حققه مسلسل جعفر العمدة والتي شاركت فيه خلال السباق الرمضاني الماضي، مضيفة أن دخولها مجال التمثيل لم يكن حبًا فيه، لكن مجرد صدفة بهدف مضايقة خطيبها إنذاك، بعد طلب مصور وضع صورها على أغلفة المجلات وبعد ذلك تحدث معها المخرج خالد بهجت للمشاركة في الأعمال الفنية.

إيمان العاصي

إيمان العاصي: وقت الجواز قررت أقعد في البيت ولكن انفصلنا بعد شهرين

 

وعلقت إيمان العاصي عن سبب ابتعادها عن الوسط الفني بعد زواجها خلال لقائها مع الإعلامية “منى الشاذلي” في برنامج “معكم”، قائلة: “أتجوزت وقررت أقعد في البيت وأتجوزت شهرين  بس ومضيت أفلام ومسلسلات وأنا بتجوز وقررت أدي سنة للجواز وانفصلنا بعد شهرين وقولت لازم وقتي يبقى لبنتي”.

إيمان العاصي: اللي بيشتغل مع محمد سامي طريقه بيتحول للأحسن

 

وقالت الفنانة إيمان العاصي: “محمد سامي لما أداني الاسكريبت كان بيحكي الشخصيات كلها ولما قريت لقيت شخصية دلال كان عندها مشاكل ومشاعر زي الناس بس وخدت القلم على وشي زي الناس واتفاجأت بيها”.

وتابعت: ” كان نفسي أشتغل مع محمد سامي من زمان لأن اللي بيشتغل معاه بيتحول طريقه للأحسن بكتير، ودايمًا المخرجين بيحصروني  في أدوار البنت الكيوت ومحمد سامي شاف إني أقدر أقدم حاجة جديدة”.

وأضافت: “كان معروض عليا دور تاني غير دلال واعتذرت عنه واخترت الدور ده ومضيت على بياض”.

نهاية مسلسل جعفر العمدة

 

وأشارت إيمان العاصي إلى أن نهاية جعفر العمدة لم يتم تغيرها كما قال البعض معلقة: “مشهد المواجهة بيني أنا ومحمد رمضان أتصور أول مشهد في المسلسل وكنت طول الليل بعيط بسببه”.

إيمان العاصي: كان بيجيلي رسايل تهديد من الجمهور وكانوا بيقولوا لو مرجعتيش سيف هنخطف بنتك

 

وأختتمت: ” نهاية مسلسل جعفر العمدة متغيرتش والناس كانت فاكرة إني ممكن أقتل سيف بس مقدرش أعمل كده لأن الناس كانت هتموتني ومكنتش هقدر أخرج من البيت، كان بيجيلي رسايل تهديد من الجمهور وكانوا بيقولوا لو مرجعتيش سيف هنخطف بنتك”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد