طارق الدسوقى لـ ياسمين عز: «شكلى هجيب المأذون آخر الحلقة» لترد عليه: «لأ معلش»

أثار الفنان المعروف طارق الدسوقى، الكثير من الجدل خلال الساعات القليلة الماضية، بعد تصريحاته التى أدلى بها عن العمل بالفن، وأشار إلى أنه لا بد من أن تكون المعاملة بين الزوجين جيدة، وشدد على ضرورة التفاهم بين كلا الطرفين.

طارق الدسوقى لـ ياسمين عز: «شكلى هجيب المأذون آخر الحلقة» لترد عليه: «لأ معلش»

وأكد الفنان، أثناء استضافته ببرنامج “كلام الناس”، والتى تقوم بتقديمة الاعلامية ياسمين عز، والذى يُذاع من خلال فضائية “mbc مصر”، على ضرورة التعامل الجيد بين الزوجين، وواجبات المرأة تجاه زوجها، وعلق قائلاً:ـ “التفاهم أمر مهم جداً بين الزوج والزوجة، ومش هينفع أقولها يمين وهى تقول شمال”.

طارق الدسوقى وياسمين عز

وقامت الاعلامية، بالتعقيب على كلامه وقالت:ـ “أنا عن نفسى مقدرشى أقول كلام مخالف للى إنت بتقوله، ده لو إنت بتقيس الأمر عليا، وهو عمره ما قالى يمين وأنا قلت شمال.. هزولت.. مش ممكن أبداً أقول حاجة عكس اللى هو بيقوله”، حيث قام الفنان طارق بالرد عليها وقال مازحاً:ـ “شكلى هجيب المأذون آخر الحلقة على فكرة”، لترد عليه الاعلامية:ـ “مش للدرجة دى.. إحنا إخوات يا أُستاذ طارق، وأنا هنا في مكانى أخت كل الضيوف اللى بيحضروا معايا”.

طارق الدسوقى وياسمين عز

ويرد الفنان الدسوقى:ـ “أنا مش بقول الكلام ده علشان الراجل سى السيد وخلاص، وأنا بقول الكلام ده علشان هو المسئول عن تبعات هذا القرار، ومش هينفع أبداً أشيل نتيجة قرار مش أنا اللى واخده، وياريت أى زوجة في الدنيا تستوعب هذا الكلام، وعلى فكرة أنا في البيت بكبر دماغى كتير طالما القرارت بسيطة ومش مصيرية”.

طارق الدسوقى

وجديراً بالذكر، بأن الفنان طارق الدسوقى يمتلك رصيد كبير من الأعمال الدرامية والسينمائية، ومن أشهر ما قدمه الفنان دوره في الفيلم الشهير “ناصر 56″، حيث قام بدور المشير عبدالحكيم عامر، وكذلك دوره في المسلسل الشهير “السقوط في بئر سبع”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد