رحمة أحمد رداً على منتقدى “مربوحة”: «المخرج هو اللي بيقول إمتى أعلي صوتي وإمتى لأ»

قامت الفنانة الجميلة رحمة أحمد، بالكشف عن امكانية تجسيدها لشخصية “مربوحة” مرة ثانية، في المسلسل الشهير “الكبير أوى” بجانب الفنان أحمد مكى، وذلك بعد الانتقادات الكثيرة التى تعرضت لها خلال الفترة الماضية، بعد أن شاركت في الجزء السابع من العمل، والذى تم عرضه خلال الموسم الدرامى الرمضانى للعام الحالى 2023.

رحمة أحمد رداً على منتقدى دورها "مربوحة": «المخرج هو اللي بيقول إمتى أعلي صوتي وإمتى لأ»

وأكدت الفنانة، أثناء استضافتها ببرنامج “the insider بالعربى” وقالت:ـ “اللي يقدر يجاوب على السؤال ده هو مخرج العمل، وده علشان هو اللي بيقول إمتى أعلي صوتي في العمل أو لأ، وده لأني ده شغله هو مش أنا”.

رحمة أحمد

وأضافت رحمة:ـ “أنا دايماً بشتغل على الشخصية وباخد رأي المخرج، وحقيقي لو وافق إني أعلي صوتي تمام معنديش مانع، ولو وافق إني أوطي صوتي برده تمام مفيش أي مانع نهائي”.

ومن جانبها، فقد سبق وتحدثت رحمة أحمد عن الانتقادات التى وجهت لها بعد تقديمها لشخصية “مربوحة” في الجزء السابع من مسلسل “الكبير أوى”، من خلال تصريحات تليفزيونية وعلقت قائلة:ـ “أنا مش متعودة إن السوشيال ميديا تأثر عليا أوي، وفي كتير من الأحيان لازم أكون مبسوطة”.

رحمة أحمد

وأضافت الفنانة:ـ “أنا انبسطت كتير من دعم اللي حواليا، وزي ما جالي دعم السنة اللي فاتت بردوا جالي السنة دي، وده من اساتذه كبار طلعوا واتكلموا عليا، وكمان شكروا في الشخصية والعمل كله، وبجد كرم ربنا وتوفيقه كان أكبر بكتير”.

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة رحمة أحمد شاركت خلال السباق الرمضانى لهذا العام، بالجزء السابع من مسلسل “الكبير أوى”، وشارك الفنانة بطولة العمل مجموعة كبيرة من نجوم الفن أبرزهم “أحمد مكى، ومحمد سلام، وهشام اسماعيل، وبيومى فؤاد، وحسين أبو حجاج”، وغيرهم، والعمل من تأليف مصطفى صقر ومن إخراج أحمد الجندى.

رحمة أحمد


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد