باسم سمرة: أنا مؤمن جداً بلعنة الفراعنة وأعرف ناس كتير إتأذت بسبب التنقيب على الأثار

صرح الفنان باسم سمرة، عن أن والدته ووالده هما من أكثر الناس الذين يُحبهم في حياته، ولكنه لا يرغب في الحديث عنهم ولا دخولهم في أجواء السوشيال ميديا والفن، وعلق قائلاً:ـ “أُمى وأبويا أكتر ناس بحبهم في الحياة، وكمان أُمى نور عينى من جوه ومقدرش أستغنى عنها، وعملت معاهم فيلم اسمه (صبيان وبنات وحجاب)”.

باسم سمرة: أنا مش بحب السوشيال ميديا علشان كلها قلة أدب وفساد

باسم سمرة: أنا مش بحب السوشيال ميديا علشان كلها قلة أدب وفساد

وأكد الفنان، أثناء استضافته ببرنامج “حبر سرى”، والتى تقوم بتقديمة الاعلامية أسما ابراهيم، والذى يُذاع من خلال فضائية “القاهرة والناس”، رداً على شائعة أنه شخص صاحب مزاج، وقال:ـ “أنا عملت مسلسل الكيف وكان إسمى مزاجنجى، وكمان الناس هى اللى بتخلط الأشياء ببعضها وبطلع الشائعات، وبجد أنا صاحب مزاج إنى أشتغل كويس وأكسب فلوس كويس أوى”.

باسم سمرة

وأضاف الفنان، وأكد عن إيمانه التام وقناعته بلعنة الفراعنة، وأنه يعرف الكثير من القصص حول أشخاص تعرضوا لمأسى كثيرة بسبب التنقيب عن الأثار الفرعونية، وعلق قائلاً:ـ “أنا مؤمن جداً بما يُسمى لعنة الفراعنة، واللى بيمشى في السكة دى بيتأذى كتير أو أى حد من أُسرته، وبجد أنا مش بحب أمشى في سكة زى دى، وده علشان أنا مش موافق إنى أتاجر بلحمى”.

باسم سمرة

وتحدث الفنان أثناء اللقاء، عن أنه يرفض العمل مع مشاهير السوشيال ميديا الذين تحولوا للعمل بالفن، وقال:ـ “تجربة تحول مشاهير السوشيال ميديا إلى العمل بالتمثيل لا تستحق، وده علشان التمثيل دراسة وثقافة وقصور، والسوشيال ميديا كلها مش بعترف بيها ولا بحبها.. السوشيال ميديا قلة أدب وفساد”.

باسم سمرة

وأنهى باسم حديثه، وقال:ـ “المخرج والفنان المحترم لا يقبل المشاركة في تجارب السوشيال ميديا، وأنا حاطط لنفسى خطة وماشى عليها وأنا نجم شباك، وبطل فيلم (المدينة) ليسرى نصرالله، والفيلم ده حقق 8 جوائز دولية”.

باسم سمرة


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد