بعد أزمتها الأخيرة مع الضرائب.. أيتن عامر تقوم بالهجوم على نقابة المهن التمثيلية

قامت الفنانة أيتن عامر بالكشف عن حقيقة أزمتها الأخيرة مع الضرائب، والتى أثارت الكثير من الجدل خلال الفترة القليلة الماضية، وذلك بسبب المنشور الذى رفعته الفنانة وفهمه متابعيها وجمهورها بالخطأ على حسب ما قالته.

أيتن عامر

أيتن عامر

أما عن الإنتقادات التى وجهت للفنانة، فقد صرحت قائلة:ـ “أنا لم أتعرض للإنتقاد بسبب الضرائب.. الموضوع كله إن الناس فهمتنى غلط، والقصة كلها بأن منتج أنا معرفهوش قام برفع قضية ضدى، وده علشان هو قام بشراء مسلسل من الشركة المنتجه اللى أنا بتعامل معاها علشان أنا إشتغلت في مسلسلين في آن واحد، ومن سوء الحظ إن ده كان إتفاقى مع المنتج الأول، وهو كان عارف بالإتفاق ده لما إتعاقدت معاه، وللأسف الشديد كل اللى حواليا إتخلوا عنى ومفيش حد وقف جنبى”.

أيتن عامر

وحينما سُؤلت الفنانة عن موقف نقابة المهن التمثيلية معها في تلك الأزمة أجابت:ـ “الجميع بلا إستثناء تخلوا عنى ولم يقف أحد بجانبى، النقابة قامت بالتخلى عنى ولم تقف بجوارى ولم تساندتى في تلك المشكلة، ولا حتى المنتج الأول اللى كُنت متعاقده معاه ولا أى شخص سأل عنى في محنتى، شخص لا أعرفه رفع ضدى قضية ولما حبيت أخد حقى ورفعت عليه قضية إترفضت، وده كان أمر غريب أوى”.

أيتن عامر

وأضافت أيتن:ـ “أنا واثقة إن شاء الله إنى في حاجات جاية كتير وإستئناف، وكل الموضوع إنى كان في فهم خاطئ.. الناس هى اللى مفهمتش أنا أقصد إيه، أنا صرحت بإنى إترفع عليا قضية تعويض مش الضرائب، من منتج مسلسل لم أكن أعرفه، وعلى فجأة لاقيته واخد عليا حكم”.

أيتن عامر

وجديراً بالذكر، بأن أيتن عامر كشفت عن تفاصيل أزمتها من خلال حساباتها الرسمية المختلفه على مواقع التواصل الاجتماعى، حيث كتبت:ـ “نداء إلى أصحاب القلوب الرحيمة.. والسادة مُعدى البرامج الأفاضل، في الكثير من الحالات بنكون ضيوف في البرامج على القنوات والسوشيال ميديا بدون ما ناخد أى مقابل مادى، ولكن بتم محاسبتنا عليها من الضرائب بتقدير مُبالغ فيه، وإحنا للأسف الشديد مش بنستطيع نثيت الكلام ده”.

أيتن عامر

وأنهت أيتن قائلة:ـ “فى قنوات كتير بتكون إختفت وشركات بتكون قفلت، ومن الصعب إنى حد يوصل لأصحابها ود بيخلينا ندفع التقدير الجذافى للضرئب، أرجو قبول إعتذارى في الفترة القادمة عن مثل هذه الاستضافات، وده علشان الأمر مش منطقى أبداً أدفع ضرائب على شغل أنا لم أتقاضى عليه أجر.. شكراً”.

أيتن عامر


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

3 تعليقات
  1. حلم ام هاجر يقول

    ام هاجر من مصر البحر الاحمر 01554002214

  2. حاتم السيد عبدالله عبدالهادى يقول

    يا حليم يا عليم يا على يا عظيم
    أسألك من فضلك العظيم
    حلم…

  3. يحيى علي حيدر الرازحي يقول

    أنا فائز
    إلا سم
    يحيى علي حيدر الرازحي
    البلد دوله اليمن
    رقم الهاتف
    +٩٦٧٧٧٨٣٦٨١٦٨