ريهام سعيد بعد خسارة قضية حسن شاكوش: حقي وحق ولادي عند ربنا ولسه هاتشوف ربنا هايعمل ايه حسبي الله ونعم الوكيل

كانت أزمة حسن شاكوش مع ريهام سعيد في العام السابق ٢٠٢٢، حيث تقدم المحامي شعبان سعيد وكيل الإعلامية ريهام السعيد بدعوى ضد حسن شاكوش، متهمًا شاكوش فيها أنه سب ريهام وطعن عرضها.
وسبب الأزمة كان طلب ريهام سعيد من الفنان حسن شاكوش أن يذهب لها لإحياء حفل تخرج ابنها وابنتها، وقالت ريهام سعيد إن شاكوش طلب مبلغًا كبيرًا، ونفى حسن هذا الكلام.
وفي تصريحات تليفزيونية سابقة، قال حسن شاكوش: “عدة أمور غير أخلاقية حدثت في حفل تخرج نجل ريهام سعيد، أنا شفت حاجات لما رحت مينفعش أتكلم فيها، أنا مش حكي عنها أي حاجة عشان عيب”.
وقال أيضا أنه رفض في البداية الحضور لمنعه من الغناء بقرار من نقابة الموسيقيين، إلا أن الإعلامية صممت وقالت له إنه ليس حفلا غنائيا وسوف يلتقط بعض الصور التذكارية مع أبنائها وأصدقائهم فقط.
وأضاف: “هي قالتلي إن المكان فيه 20 شخصا، لكن لقيت حوالي 300 شخص، فقلت لها مش هينفع دي حفلة، وحتى أمن المكان مكانش راضي يدخلني ليحصل شغب وقالت لي هتاخد 30 ألف عشان ربع ساعة وصورة، وفي الآخر قعدت وغنيت وأخدت 10 آلاف أديتهم لفرقتي”.
وخسرت ريهام السعيد هذه القضية وأخذ شاكوش براءة منها، وكتبت ريهام سعيد على صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي الشهير فيسبوك:”على فكره أنا معرفش إن في قضية انهارده لحسن شاكوش أنا هخسرها لان المحامي إلى كان بتاعي ماخترنيش ومراحش القضية إلى فاتت يمكن ماخدتش حكم يا حسن عشان أنا اخترنا محامي يخلي باله من حقي بس حقي وحق ولادي عند ربنا أنت أخذت عقابك من ربنا بس لسه هاتشوف ربنا هايعمل ايه حسبي الله ونعم الوكيل ويا رب تعرف تستحملها”.

قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد