برومو فيلم حرب كرموز ينال إعجاب رواد مواقع التواصل الإجتماعي

قد نال برومو فيلم حرب كرموز، على  إعجاب كبير وتعليقات  من قبل  رواد مواقع التواصل الإجتماعي، ذلك بعد أن  تم بثه على مواقع التواصل الإجتماعي”فيس بوك”.

برومو فيلم حرب كرموز ينال إعجاب رواد مواقع التواصل الإجتماعي 1 30/4/2018 - 4:40 ص

ومن أبرز التعليقات، الفيلم شكله نضيف جداً، بصوا أحب أقولكوا أن السينما المصرية نضفت، الفيلم جامد والتصوير  والملابس شكله هايكون فيلم جامد جداً ونضيف أوي، أنا مبهور من أول ما شوفت الڤيديو قولت أن ده فيلم عالي؛ لأنه مختار ممثلين ولبس ومكياج وإضاءة وكله تمام أوي وحاجة مشرفة جداً.

وقال أخرين، فيلم نضيف طبعاً وشغله عالي طبعاً وسوري رامي على غربي شوية؛ لأن الإحترافية شكلها مش من عندنا والفيلم شكله هايكون تحفة، الفيلم شكله حلو والقصة باينة حلوة والتصوير شكله عالمي، مش مصدقة أقسم بالله مش ممكن فيلم مصري يكون بالشكل ده، أحلي حاجة أن محمد رمضان وستايل عبده موتة والألماني ده مش في الفيلم.

وتدور أحداث الفيلم حول ضابط شرطة مصري، يدعي الچنرال يوسف المصري، الذي يسكن في حي كرموز بالإسكندرية، ويدخل في معارك؛ من أجل محاولة إنقاذ فتاة تتعرض للإغتصاب، وترجع أحداث الفيلم إلي فترة حكم الملك فاروق قبل ثورة 1952 التي كانت في فترة الإحتلال الإنجليزي.

والفيلم من إخراج بيتر ميمي، وإنتاج السبكي، وسناريو وحوار السبكي وبيتر ميمي، وبطولة أمير كرارة وسكوت أدكنز وغادة عبد الرازق ومصطفي خاطر ومحمود حميدة وروچينا وإيمان العاصي وسارة نخلة وأحمد السقا وإسلام جمال وسارة الشامي ومحمود البزاوي ومحمود الجندي وإبراهيم

فرح وعمر زكريا فؤاد وفؤاد شرف الدين ودياب ومحمود حجازي ومحمد على رزق ومايان السيد وعابظ فهد ومحمد عز وفتحي عبد الوهاب وبيومي فؤاد، الفيلم من المقرر عرضه خلال موسم عيد الفطر المبارك.