بالفيديو.. هيدي كرم: الراجل بيمثل عبء كبير على المرأة

أثارت الفنانة هيدي كرم، جدلًا واسعًا بسبب تصريحاتها خلال حلقة أمس الإثنين من برنامج “راجل و 2 ستات” الذي تشارك في تقديمه برفقة الإعلامية شريهان أبو الحسن، والفنان سامح حسين، ويذاع عبر قناة “ON E”.

بالفيديو.. هيدي كرم: الراجل بيمثل عبء كبير على المرأة

وقالت هيدي في ردها على سؤال: “هل الراجل فعلًا عبء على الست أكتر من الولاد؟.. أنا هديكوا مثال واحدة صاحبتي عندها 3 أولاد وجوزها شغال بره القاهرة، بعد فترة جوزها انتقل وبقى شغله في القاهرة وبقى قاعد في البيت والحقيقة إن مش هو بقى عبء عليه بس ده بقى عبء ع الولاد كمان.. حتى الولاد مستغربين ومش مستحملين”.

وأضافت: “هو طبعًا حالة استثنائية.. بس ساعات فعلًا الأم بتبقى ممشية البيت بطريقة مسستمة العيال.. ومسستمة البيت وحاطة روتين ومسيطرة.. لو الزوج بيساعد وبيعمل حاجة معاها مش هيبقى عبء عليها لكن لما نسمع رأي الستات وتلت تربع الرجالة ما بيشيلوش الكوباية اللي قصادهم.. ما بيشيلوش شرابهم م الأرض.. يمكن لو الحمام اتبل ما بيكلفوش خاطرهم ويمسحوه”.

وتابعت: “أه بتبقى عبء عليا لما بتشاركنيش في حاجة وكمان ليك طلبات”، ليرد عليها سامح حسين بطريقته الطريفة قائلًا: “ممكن نقول انتوا اللي عبء.. عبء ماديًا وعبء نفسيًا وعبء عصبيًا.. يبقى إحنا عبء على بعض”.

هيدي كرم، هي ممثلة مصرية من مواليد 27 أغسطس 1980، بحي شبرا في القاهرة.

حصلت على بكالوريوس التجارة من جامعة عين شمس “قسم لغة فرنسية”، وبدأت مشوارها الفني من خلال العمل كموديل بالإعلانات.

عملت بعد ذلك كمذيعة في شبكة راديو وتليفزيون العرب ART، وقناة mbc1، قبل أن تتجه للتمثيل في أوائل الألفينيات.


اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني، وهو غير مطلوب للتعليق لكن يوفر لك وسيلة للتنبيه في حال قيام شخص بالرد على تعليقك.

تعليق 1
  1. غير معروف يقول

    انا محمد من مصر ٢٥ سنة عاوز اتجوز
    01120937819