عامل نظافه حاول تقبيل يد محافظ الجيزة والاخير يكافئه بسد انفه من الرائحة !

رد فعل تلقائي مشين من محافظ الجيزة ” اللواء كمال الدالي ” تجاه احد العاملين في الشركة الوطنية للخدمات البيئية عندما حاول تقبيل يده سبب موجه من الغضب العارم على شبكات التواصل الاجتماعي في الساعات القليلة الماضية على اثر ذلك الفعل المهين لعاملين النظافة.

عامل نظافه حاول تقبيل يد محافظ الجيزة والاخير يكافئه بسد انفه من الرائحة ! 1 25/4/2016 - 1:39 م

وتاتى تلك الواقعه ضمن الحملة التفقديةالتي قام بها السيد اللواء في منطقة امبابه للشركة الوطنية للخدمات البيئية والمنوط لها جمع وتصنيف القمامه في منطقة امبابه واجوارها والاطمئنان على حركة سير العمل والاليات الجديدة المستحدثه في استخدام جمع القمامه بشكل لا يعيق حركة سير المواطنين وتقديم خدمات أفضل للمواطنين.

وفوجئ محافظ الجيزه بمحاولة احد عمال النظافة بتقبيل يده والاخير في رد فعل تلقائي قام بتغطيه انفه ليتجنب رائحة القمامه التي تفوح من العربات المتواجده في المنطقه في شكل استفذ كافة من رأوا الفيديو وربط الكثير من القراء رد فعل اللواء كمال الدإلى بما قاله الوزير السابق أحمد الزند ” وزير العدل ” عندما هاجم عمال النظافه قائلا استحاله أن يكون ابنائهم من القضاه وتشكل واقعة محافظ الجيزه ثانى اهانه لعمال النظافة بشكل قاسي.


قد يعجبك أيضاً

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

6 تعليقات
  1. Avatar of
    غير معروف يقول

    العامل هو اللي غلطان ،ليه يقلل من قيمة نفسه ويوطي يبوس ايد المحافظ ، العامل هان نفسه قبل المحافظ المتعجرف ده مايهينه

  2. Avatar of
    غير معروف يقول

    ياريت نتعمل من البلاد الغرب شويه مش لازم ننزل بكاميران وحاشيه وعربيات احنا الي عملنا فيهم كده نتصور معاهم وبنعملهم حساب اوي ليه ده موظف عادي جدااا زي اي موظف بس احنا ف بلد المظاهر

  3. Avatar of
    غير معروف يقول

    احوو

  4. Avatar of
    غير معروف يقول

    شامم ريحة الخرفان ورا الكلام ده
    الكلاب تعوى والقافلة تسير
    ممكن نقول ان المحافظ نازل بنفسه يأكد على أعمال النظافة مع العلم ان رئيس الحى ممكن يعمل كدة شكر ا اللواء كمال الدالى

  5. Avatar of واحد مصرى نفسه بلده تنضف
    واحد مصرى نفسه بلده تنضف يقول

    الرجاء الانتباه الى ان هؤلاء العمال لماذا يقفون و كانهم مساجين وخصوصا وان ملابسهم

    تشبه ملابس السجن فى الافلام المصريه ….. ؟؟؟ لماذا يظهرون فى الفيديو و كانهم عبيد يمر عليهم الاله الاعظم ليسبحوا بحمده و يقدسوا له …… ؟؟؟؟؟ لماذا لا نتغير و نحسن من اوضاع هولاء الناس الكادحين و نغير ايضا فكرنا انهم من طينه و عجينه اخرى ………. ؟؟؟؟؟ ********* ……….. رساله الى الساده الذين ظهروا بالفيديو و هم فى احسن حال من ملابس و وظائف و روائح …… الخ الخ الخ ..ان ترفض سيادتك ان تدفن و انت ميت لو صادف ان بجوارك متوفى كان يعمل عامل نظافه فى الحياة الدنيا … ارجو ان تقوم من الموت و تقوم من القبر لترفض ذلك كما رفضته فى حياتك ………… ام ستكون مشغولا بما قدمت يداك فى الحياه الدنيا … ؟؟

  6. Avatar of تيتو
    تيتو يقول

    يا جماعة هو معرفش ان ممكن في يوم من الايام تبقي تربته جنب الغلبان ده يعني كله في التراب لا لوا ومحافظ دا اهم حاجة متر في متر وتساوت الروس والعبرة لمن يتذكر…..