القصه الكاملة لحملة مقاطعة مطاعم “أم حسن” بسبب المنتقبات

سلسلة مطاعم أم حسن لديها فروع كثيرة على مختلف المحافظات وتمتاز السلسلة وجميع الفروع بأكلها الممتاز والإدارة المنضبطة والتعامل المهذب مع الزبائن، وهذا ما تعودنا عليه في مطاعم أم حسن بجميع فروعها، ولكن اليوم حدث قصه غيرت هذه المفاهيم تماماً وأدت إلي مقاطعة مطاعم أم حسن بجميع الفروع وهذا جاء بعد غضب رواد موقع التواصل الاجتماعي الفيسبوك، وسوف نتعرف على القصة كاملة.

القصه الكاملة لحملة مقاطعة مطاعم “أم حسن” بسبب المنتقبات 1 5/7/2017 - 10:40 ص

وفي بدايه القصه كان هناك مجموعه من الفتيات المنتقبات قاموا بتجميع أنفسهم وذهبوا إلي مطعم”ام حسن” الموجود بمدينة نصر، والمشكله كلها تكمن هنا، فكتب على صفحاتهم الشخصية على الفيسبوك بما حدث معهم مع إداره المطعم بالكامل، وحصل المنشور الخاص بهم وتعليقهم على ما حدث بينهم وبين إداره المطعم على ما يقرب من 40 ألف إعجاب و30 ألف مشاركة، نصه كالتالي:

“زي اي شوية اصحاب لمينا بعض وروحنا نفطر في محل Om Hassan | أم حسن الي فأول عباس.. دخلنا من الباب شوية منتقبات وكم واحدة مختمرة قاعدنا ونظرتهم لينا وتعاملهم غريب قولنا عادي واحنا بنفطر الكاشير جبلنا الفاتورة وقالته بنت مننا احنا لسه بناكل نخلص بس حاضر دقيقتين وجي بالفاتورة ثاني وردينا عليه هو حضرتك عايزنا نقوم يعني ناكل طيب.. الساعة ٨ قومنا ندفع الحساب فمدير المحل خبط في بنت مننا واحتك بها جامد فقالته من فضلك وسع كدا مينفعش ممكن تمر من مكان ثاني قالها وطي صوتك وعلى صوته عليه فاخدنا شنطنا وقولنا نمشي فقلنا اصلكم مش محترمين انتوا والي لمينهم دول ومكانكم تاكلوا في الشارع انتوا منظر ناس تاكل في مطعم.. وسبلنا وقالنا انتوا تاكلوا فالشارع بمنظركم دا الي هو ايه منظرنا معرفش
بالنصف كدا ونزلنا السلم وباقي اصحابنا فوق لقينا صويت وصريخ طلعنا نجري لقينهم فكين حزمة البناطيل وبيضربوا في اصحابنا رجالة بشنبات بتضربنا اتحبس مننا حبة فالدور الي فوق وحبة فالدور الي تحت وحبة برا باب المحل لمدة ٤٨ دقيقة كان دمنا نشف ومعظمنا عنده كدمات كبيرة واصابات منها اصابات فالراس والدراع والجسم وضرب ع الوش والشلاليت.. اه دا حقيقي وكمان الزبابين اتبرعت وضربت مع ادارة المكان”.

وسرعان ما نفت إدارة المحل ونشرت فيديو بسيط حول هذه الواقعة والفيديو يوضح عكس ذلك تماماً وعكس ما قاله الفتيات على صفحاتهم، ومن الواضح أن الفتيات هم من اعتدوا على إدارة المحل وهذا فيديو من كاميرا المراقبة الخاصه بفرع مدينة نصر، وهذا هو الفيديو.

https://www.youtube.com/watch?v=pRGVxcHMtZA


قد يعجبك أيضاً

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

تعليق 1
  1. Avatar of
    غير معروف يقول

    بالنسبة للاخ اللي شايف ان البنات والسيدات المنتقبات مش محترمات
    احب اقولك ان المنتقبة اللي ساترة نفسها ومحافظة علي دينها وتتقي الله هي
    اشرف واكرم واطهر من امك الوسخة اللي معرفتش تربيك يا ابن الكلب ياجزمة يالعن ابوك لابو ام حسن