سعر وامكانيات موبايل ريلمي 5 برو Realme 5 Pro

موبايل ريلمي 5 برو مراجعه كامله لمميزات وعيوب الموبايل وستتعرف على سعر وامكانيات الموبايل الجديد من شركة ريلمي للموبيلات الحديثه موبايل ريلمي 5 برو بامكانيات رهيبه الجهاز سعرو الممتاز بالنسبه للاداء الرائع والامكانيات العاليه موبايل ريلمي 5 برو المشهور في الاسواق العالميه الآن في مصر يلابينا نتعرف على مميزات وعيوب موبايل ريلمي 5 برو والسعر الرسمي للموبايل في مصر.

سعر وامكانيات ريلمي 5 برو Realme 5 Pro

سعر وامكانيات ريلمي 5 برو Realme 5 Pro

سعر وامكانيات موبايل ريلمي 5 برو Realme 5

شركه ريلمي بتنزل موبيلات جديده دائما بتبحث وتنمي للحصول على أفضل اداء يعجب العمل وباقل سعر ممكن دلوقتي موبايلها الاحدث في الفئه الاقتصاديه اللي هو ريلمي 5برو يستخدم معالج اسناب دراجون 712علي 10نانو وكاميرا رباعية وذاكره 128 جيجا بايت ولان دعونا نتعرف على المواصفات موبايل ريلمي 5 برو وما هي أهم عيوبه ومميزاته وسعرموبايل ريلمي 5 برو Realme 5 Pro.

الالوان طلع بره الصندوق الوانها ممتازه واربع كاميرات مراقبه كاميرات برزين على الظهر واربع كاميرات في فرق بينهما الكاميرا الثاني كاميرا 48 ميجا بكسل بجد الصور من الكاميرا دي بصراحه صور حلوه قوي عزل الخلفيه مضبوط وموجود عشان انت عندك كاميرا اضافيه ثالثه معمولها 2 جيجا بايت تجربه كاميرا ريلمي 5 برو صراحه تجربه معبره جداً حلوه جدا.

لو اي حد بيسالني ايه أفضل موبايل في حدود 3000 جنيه هقوله على ريلمي 5 برو ومش هتندم أفضل موبايل موجوده في حدود 3،000 جنيه موبايل ريلمي 5 برو.

امكانيات موبايل ريلمي 5 برو Realme 5 Pro

شاشه فول اتش دي الموبايل يعمل بنظام تشغيل جديد نظام اندرويد 9 بطاريه الجهاز 4000 ملي امبير كاميرات الجهاز اربع كاميرات الكاميرا الاولى والاساسيه 48 ميجا بيكسل الكاميرا الثانيه 8 بكسل والكاميرا الثالثه 2 ميجا بيكسل وكاميرا اماميه 12 ميجابيكسل الجهاز بينزل بنسختين النسخه الاولى 128 جيجا بايت ذاكره داخليه و4 جيجا رام والنسخه الثانيه 128 جيجا بايت ذاكره داخليه و8 جيجا رام ومعالج سناب دراجون 712 على 10 نانو.

مميزات موبايل ريلمي 5 برو

تعرف على مميزات الموبايل ما يميز هذا الموبايل هي جوده الشاشه الممتازه التي تعطي الوان جيده جداً ملاحظته ايضا ان الكاميرات جيد جداً في الاضاءه وتعطي صوره واقعيه جداً بدون الوان صناعيه أو الذكاء الصناعي الجهاز يدعم تشغيل شريحتين وكارت ميموري في نفس الوقت في هذا الموبايل تقنيه الشحن السريع من خلال الشحن السريع تستطيع ان تقوم بشحن الهاتف في خلال 90 دقيقه فقط اشحن البطاريه بالكامل في خلال 90 دقيقه فقط.

اللون ريلمي 5 برو الاخضروالازرق والأبيض والأسود.

عيوب موبايل Realme 5 Pro

زي اي موبايل نازل السنه دي المشكله دي بتقابلني الجهاز بيكون مصنوعه من البلاستيك اللي بيكون عيب في الجهاز بيخلي الجهاز يتعرض للخربشه والخدش وغيرها الجهاز مش موجود فيه لمبه الاشعارات زي اجهزه برده كثير السنه دي مش عارف ليه كان المفروض السنه دي شركه ريلمي تنزل بطاريه 5000 زي باقي الاجهزه لكن ده ما حصلش البطاريه الموجوده دلوقتي 4000 مللي امبير والجهاز.

علبة موبايل

موبايل ريلمي 5 برو Realme 5 Pro.
رأس الشاحن.
وصلة USB.
اسكرينه متركبه على الموبايل.
دبوس معدني.
جراب.
كتيب التعليمات والضمان يوضح كيفية إستخدام الهاتف وعنوان موقع ريلمي الرسمي واماكن فروع الشركه في مصر.

صور موبايل ريلمي 5 برو Realme 5 Pro

سعر موبايل ريلمي 5 برو Realme 5 Pro

سعر الموبايل ب128 جيجا بايت ذاكره داخليه و8 جيجا بايت رامات ب3500 جنيه.

سعر الموبايل ب128 جيجا بايت ذاكره داخليه و4 جيجا بايت رامات ب3000 جنيه.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

2 تعليقات
  1. غير معروف يقول

    عايز بورده ريلمى 5برووو

  2. Abo seif يقول

    طيب ممكن رابط للشراء بنفس السعر اللي انته كاتبه ده لاني مفيش موقع حاطط السعر ده لل5pro8
    8رامه 128 ذاكره