ياسمين الخطيب عن الرجال: “دايما مرات صاحبه بتحلى فى عينه وكمان بيبقى مستكترها عليه”

أثارت الاعلامية ياسمين الخطيب الكثير من الجدل، خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك بعد أن كشفت عن رأيها بخصوص كلام الكثير من الناس عن أن المرأة تحرص كثيراً على خطف زوج صديقتها، ونفت هذا الكلام وأضحت بأن هذا الأمر موجود بالرجال أكثر.

ياسمين الخطيب عن الرجال: دايماً مرات صاحبه بيتحلى فى عينه وكمان بيبقى مستكترها عليه

وأكدت الاعلامية، أثناء استضافتها ببرنامج “أنا سعيد”، والذى يقوم بتقديمة الاعلامى سعيد جميل، والذى يُذاع من خلال فضائية “القاهرة والناس”، وقالت:ـ “القصة الكلاسيكية المعروفة إن الست هى الى بتخطف صاحب أو خطيب صاحبتها، ولكن الكلام ده مش مظبوط وبيكون فى الرجالة أكتر، ودايما مرات صاحبه أو خطيبته بتحلى فى عينه، ومش بس كده ده بيكون مستكترها عليه”.

ياسمين الخطيب

وتابعت ياسمين:ـ “الراجل مش بيبى ولا عبيط ولا طفل، ومش أى واحدة بتقوله تعالى بيسمع الكلام وبيروح، وكمان مفيش حد عنده الجرأة الكاملة علشان يتكلم فى موضوع زى ده، وفى النهاية الموضوع بيخلص وبنيجى على الست شوية علشان نلم الدور، وواحده من أهم النقاط اللى المفروض عليها معرفتى بشخص إنت مرتبط ولا مش مرتبط”.

ياسمين الخطيب

وجديراً بالذكر، بأن “أنا سعيد” هو برنامج مُنوع يضم الكثير من الفقرات والتى تستعرض بعض الأمور الجذابة والشيقة، وتختلف الفقرات ما بين فقرات تخص الأُسرة وفقرات مخصصة للرجال حول أفكاره ومُتطلباته ما بين حقوقه فى المجتمع وطريقة إختياره لملابسه.

ياسمين الخطيب

وأيضاً يستعرض البرنامج فقرات تخص المرأة بخصوص الإعتناء بنفسها وأولادها وزوجها وطريقة التعامل معهم، والاهتمام بتفاصيل حياتها وطريقة التعامل مع من حولها، وكذلك فقرات موجه للأسرة على النحو العام وتوجيه بعض النصائح للاستمتاع بأوقاتهم، وكيفية استغلال طاقتهم حتى يكونوا سعداء، وأخيراً فقرات مُرتبطة بالأحداث العامة، ويقوم بتقديم البرنامج الاعلامى “سعيد جميل”، ويقوم البرنامج باستضافة مجموعة كبيرة من النجوم والمشاهير.

اترك تعليقاً