أنا معظم اصدقائى من الرجال.. الستات بيبقى بينهم نفسنة.. شيرين رضا تثير الجدل من جديد

صرحت الفنانة المعروفة شيرين رضا، بأن الكثير من أصدقائها رجال منذ أن كانت صغيرة في المدرسة، وأكدت على أنها مازالت حتى الأن تربطها صداقات كثير بالرجال، وعلقت قائلة:ـ “أنا قلت بأن الكثير من أصدقائى رجال.. وهم أصدقائى منذ الطفولة من أيام المدرسة، وكمان هم لسه موجودين حواليا، أما عن البنات ففى منهم اللى سافرت واللى عاشت بعيد عنى”.

أنا معظم اصدقائى من الرجال.. الستات بيبقى بينهم نفسنة.. شيرين رضا تثير الجدل من جديد

وتابعت الفنانة شيرين رضا من خلال اللقاء الذى جمعها بالإعلامية المعروفة “أسما إبراهيم”، والتى تقوم بتقديم برنامج “حبر سرى”، والذى يذاع من خلال فضائية “القاهرة والناس”، بأن الستات يوجد بينهم الغيرة والنفسنة والكثير من العادات السيئه حيث قالت:ـ “الستات في بينهم نفسنة وغيرة ودى حاجة مش كويسة وأنا مش بحبها على الإطلاق، وكمان إحنا كسيدات من سنين طويلة بنحاول بقدر الإمكان ناخد كافة حقوقنا في هذا الجو”.

شيرين رضا وأسما ابراهيم

وأكملت الفنانة قائلة:ـ “من سنين وإحنا بنحاول نحسن من وضعنا في المجتمع، ومش ممكن أبداً ده يحصل وإحنا مُختلفين مع بعض وبنحارب بعض، ولو عاوزين نكمل كده ونفضل في الخلافات دى يبقا مينفعش نطالب بالمساواة مع الرجال.. وصدق اللى قال الست أقوى عدو للست اللى زيها.. وبجد أنا بأتمنى المنطق والتفكير ده يتغير عند السيدات، وعندى الكثير من الطموح والأمل في الأجيال الصغيرة والقادمة تغير اللى بنشوفه دلوقتى”.

شيرين رضا

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة شيرين رضا صرحت سابقاً بأنها تعرضت لخيانة الزوج والصديقة معاً، وذلك من خلال إستضافتها في برنامج “بصراحة”، والتى تقوم بتقديمة الفنانة الجميلة “يسرا”، وعلقت قائلة:ـ “أعز صديقه لى خانتنى مع زوجى”.

شيرين رضا والفنانة يسرا

وأنهت الفنانة:ـ “أنا لحد دلوقتى مش بكلمها ومخصماها، اتوجعت أوى وده علشان مكنتش متوقعة إنى ده يحصل منها، وكمان اتوجعت أكتر من جوزى علشان مكنتش مصدقه إنى ده يحصل منه.. لكن وجع الست أكتر بكتير”.

شيرين رضا


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

2 تعليقات
  1. Thamer يقول

    أين رقم بلد الجزائر

  2. حسين حسن سالمين مول الدويله يقول

    حلم كل عام وانت بالف سلامه