“مبحبش السوشيال ميديا ومعنديش وقت أهدر أعصابى”.. إلهام توجه رسالة شديدة اللهجة لـ رواد السوشيال ميديا

حلت الفنانة الجميلة إلهام شاهين ضيفة على أحد برامج قناة “رؤيا” الأُردنية، وذلك أثناء تكريمها بمهرجان “الفيحص” للثقافة والفنون بالمملكة الاردنية الهاشمية العربية الشقيقة في دورته الـ 30، وصرحت الفنانة خلال اللقاء عن أنها تكره كثيراً السوشيال ميديا وقالت:ـ “أنا مش بحب السوشيال ميديا وبكرهها من كل قلبى.. مبحبهاش نهائى”.

"مبحبش السوشيال ميديا ومعنديش وقت أهدر أعصابى".. إلهام توجه رسالة شديدة اللهجة لـ رواد السوشيال ميديا

وأضافت الفنانة:ـ “ولكن أنا معنديش مانع إنها مهمة في شغلى، فأنا بعمل إيه؟.. لما بكون هنا مثلاً في الأردن بروح واخدة صور التكريم وأبعتها لحد مسؤول عن الشغل ده، ولو في ناس قالت كلام إيجابى بقولهم ردوا”.

إلهام شاهين

وتابعت إلهام:ـ “ولو حد إنتقد أو هاجم بقول متردوش، وأنا كمان مضيعش وقتى وأهدر أعصابى مع شوية ناس ليست ذو حثيثة بالنسبة لى”.

وقامت الفنانة خلال اللقاء بالحديث عن وجود بعض الأشخاص الذين يكرهونها دون أسباب، وعلقت:ـ “فى ناس كتير بتكرهنى وخلاص.. في أوقات كتير تلاقينى عاملة حاجة كويسة أوى أو واخدة جايزة أو بتكرم أو قلت حاجة كويسة للانسانية على سبيل المثال، وعلى طول تلاقى الهجوم والانتقاد”.

إلهام شاهين

وأنهت شاهين وقالت:ـ “دول ناس كارهين إلهام شاهين وخلاص.. اللى بيهاجموا، وده بصرف النظر عن قالت شئ كويس أو حصلها حاجة حلوة في حياتها، كل ده مش مهم المهم إننا نهاجمها وبس من غير تفكير، وعلشان كده أنا مش شغله بالى”.

إلهام شاهين

وجديراً بالذكر، بأن مهرجان “الفيحص” للثقافة والفنون بـ الأردن في دورته الـ 30 قام بتكريم الفنانة المصرية إلهام شاهين، وكانت الفنانة شديدة الحرص على توجيه الشكر للقائمين على إدارة المهرجان، وقامت بنشر مجموعة من الصور أثناء تكريمها من خلال حسابها الشخصى على موقع التواصل الاجتماعى “إنستجرام”، وعلقت قائلة:ـ “حابه أوجه الشكر لدولة الأردن العربية الشقيقة على تكريمى في مهرجان الفيحص للثقافة والفنون بشكل عام، وبشكل خاص بوجه الشكر لمعالى وزير السياحة والآثار السيد نايف الفايز”.

إلهام شاهين


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

تعليق 1
  1. غير معروف يقول

    محمد سيد عبدالرحيم 01156723914