غادة ابراهيم: «مش خايفة من الموت ولكني خايفة أموت وأنا مش لابسة الحجاب»

قامت الفنانة غادة ابراهيم، بالتحدث عن أنها لا تخاف من الموت كثيراً، وأشارت إلى أنها تتمنى من الله ان تُقابله بلا ذنوب، وتحدثت أيضاً عن امكانية ارتدائها الحجاب.

غادة ابراهيم: «مش خايفة من الموت ولكني خايفة أموت وأنا مش لابسة الحجاب»

وأكدت الفنانة، من خلال تصريحات لها مع القاهرة 24 وقالت:ـ “أنا مش بخاف من الموت، ولكني خايفة أموت وأنا مش بصلي ومش لابسة الحجاب، وحقيقي نفسى ربنا لما يطلبني أكون مستعدة وخالية من كل الذنوب، واكيد إن أي ابتلاء بيخفف من ذنوبنا في الأخرة”.

غادة ابراهيم

وتابعت غادة:ـ “وبجد أنا مريت بكل حاجة ممكن لأي شخص إنه يتخيلها.. أذى وخيانة وتنمر، وإحنا مش أفضل من الأنبياء، واللي أعرفه إن ربنا لما بيبتلي شخص بيكون بيحبه وعاوزه يروح له من غير ذنوب، وأي شخص بيتكلم عليا بياخد من ذنوبي وبيديني حسنات”.

وأضافت الفنانة:ـ “أنا جوايا خير كتير أوي، وأي شخص قريب مني بيقولي كده، وحتى اللي أذوني معملتش معاهم حاجة وعمري ما أذيت بني آدم في حياتي، وبخاف من ربنا وبقول إني لو عملت شر ممكن يحصل لوالدتي حاجة أو اسرتي”.

غادة ابراهيم

وأما عن امكانية ارتدائها الحجاب، علقت قائلة:ـ “الحجاب فريضة من الله وعاجلاً أم أجلاً هلبسه، والحمد لله معنديش كبائر ومش بقطع الصلاة وبحافظ عليها وعلى الصوم والزكاة، وطول عمري معملتش حاجة وحشة ولا أذيت حد”.

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة غادة ابراهيم قد سبق وتقدمت ببلاغ ضد إحدى صفحات مواقع التواصل الاجتماعى بتهمة التشهير والسب، بعد أن تم نشر مقطع فيديو يُسئ لها، وأكدت غادة في تصريحات سابقة لها مع القاهرة 24، على أنها مُستهدفة وأن هناك حملة مدفوعة ضدها، وعللت السبب في أنها شخصية بسيطة.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد