غادة عادل عن فكرة زواجها مرة ثانية: «عندى اعتبارات كتير بس لو طليقى عملها هيساعدنى»

كشفت الفنانة غادة عادل، عن كواليس من حياتها الشخصية إلى جانب حديثها عن علاقتها بطليقها المخرج مجدى الهوارى، وأشارت إلى أنه من الصعب عليها أن تتزوج مرة ثانية بعد أصبح أولادها في سن كبير، وأوضحت بأن أولادها من الممكن أن يتقبلوا فكرة زواج والدهم والعكس بالنسبة لوالدتهم.

غادة عادل عن رفعها شعار السينما النظيفة في بداية عملها بالفن: «كنت هبلة وعبيطة وخسرت كتير»

وأكدت الفنانة، أثناء استضافتها ببرنامج “أنا والقناع”، والتى تقوم بتقديمة الاعلامية منى عبدالوهاب، والذى يُذاع من خلال فضائية “الحياة”، وقالت:ـ “بمدح فيه عن اقتناع ودلوقتى بمدح فيه أكتر، وده علشان هو معملش معايا حاجة وحشة، وبالرغم من إننا كنا بنتخانق والعيال والحياة ووصلنا لطريق مسدود، ولكن في النهاية ومع الوقت اكتشفت قد إيه هو راجل”.

غادة عادل

وتابعت غادة:ـ “وكل عام بيعدى عليا بعد انفصالى عن مجدى بتأكد إنوا كان لازم يكون أبو أولادى، وحقيقى كانة سند ليا في كل مراحل حياتى، ومش بلاقى منه غير كل حاجة كويسة، وهو لو إتجوز تانى هفرح له أوى من كل قلبى، وده علشان هو يستاهل كل خير لأنه قعد 6 سنين من غير جواز وعلاقتنا دلوقتى كلها مودة ورحمة”.

وحينما سؤلت عن إمكانية زواجها مرة ثانية، علقت قائلة:ـ “أنا مش هقدر أقول لأ، ولكن عندى كتير من الاعتبارات، وده عشان الأولاد ممكن يتقبلوا إن والدهم يتجوز ومش ممكن يستوعبوا إن والدتهم تتجوز، وخصوصاً بعد ما أولادى كبروا وبقوا رجالة، وبجد مش هقدر أعملها قبل مجدى، ولو عملها ده هيساعدنى، ولكن من الصعب عليا أخد قرار بالخطورة دى، وحابة أشوفه يتجوز الأول”.

غادة عادل

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة غادة عادل أكدت من خلال تصريحات سابقة على أنها إنسانة محظوظة أغلب الوقت، حيث قالت:ـ “بجد أنا شخصية محظوظة أغلب الوقت، والقدر دايماً بيلعب مع كل البشر كل الأدوار، ولكنى كده محظوظة أوى”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد