ياسمين عبد العزيز أصبحت تريند بعد إعلان حبها


البداية

ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي قصة شغلت كل الوسط الفنى منذ شائعة ارتباطهم التي لاحقتهما  منذ نشرها صورا تجمعهما في عيد ميلادها الـ40، وذلك عقب مشاركتها سوياً في مسلسل “لآخر نفس” الذى تم عرضه في شهر رمضان الماضى، وكان تبادل كلمات الغزل المستترة بينهما من خلال صفحتيهما على إنستجرام لها دور كبير فى إنشغال الوسط الفنى بهذا الأمر، وأيضاً شغل جمهور ياسمين عبد العزيز الذى يتابعون دائماً أخبارها سواء على إنستجرام أو فيسبوك، ومن ضمن الأشياء التى لفتت إنتباه المتابعين لكلا الفنانين عندما كان أحمد العوضي قد علق على صورة للفنان أحمد فهمي على إنستجرام تظهر فيها ياسمين عبدالعزيز بتعليق مثير للجدل، قائلًا: “لا هي دلوقتي شايفه كل الناس أحمد”، مُرفقًا تعليقه بعدة رموز تعبيرية. 

شقيق ياسمين
أخو ياسمين عبد العزيز

المشكلة

فى الساعات الماضية هاجم وائل عبدالعزيز شقيقته الفنانة ياسمين عبد العزيز، بسبب ما ظهر مؤخرا وعلاقتها بالفنان أحمد العوضي، خاصة بعد نشر صورة لهما معاً احتفالا بعيد ميلادها الأخيرقائلاً: “بصي يا ياسمين يا عبدالعزيز يا أختي.. أنا معاكي وفي ضهرك من وانتي صغيرة، شيلت مشاكل كتيًر بسببك، من وانتي عيلة صغيرة، بداية من مشاكلك مع الشاعر، وبرادة وانتي عارفة، إن أنا اتاذيت فيها إزاي، وقضية الشغالات مؤخرًا، غير قضية الضرب اللي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثلة اللي لبستيها التورتة في وشها”.

  “وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك في كل موقف صعب مر عليكي، ونسيت حياتي، ونفسي عشانك وبفي كل همي أنا ووالدتك، إنك تكبري وتبفي نجمة في مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك، ووفقنالك على معظم قراراتك، وكنت الوحيد اللي ساندتك، ووقفت جنبك في طلاقك”.

“لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ10 سنين، وتتصوري صور مالهاش اَي لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من امتى واحنا بنعمل أعياد ميلاد، وتنزل على السوشيال ميديا.. من امتى الناس بتجيب في سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا، ومع ذلك حياتك وانتي حرة فيها”.

“أنا هتكلم على الشق اللي يخصني.. انتي مقاطعة كل العيلة عشان تعملي اللي على مزاجك.. احنا دلوقتي عايزين نفهم العلاقة دي ايه ورايحة على فين .. أما بالنسبة للأخ اللي ماشي وراكي في كل حتة، وشايفك البيضة الدهب الي هتفقسله كل يوم، أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت، تدخله من بابه يا راجل! وتقعد مع رجاله البيت!.. دي الأصول وده الاحترام”.

“طبعا لأنك عارف إنك مرفوض رفضا باتا، فعمرك ما هتعمل ده، ومعندكش غير طريق الشمال، اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس.. أنا من رأيي كفاية عليك البطولة الي أخدتها، والعربية المرسيدس الهدية.. وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا، لأن طول عمرنا في حالنا، ومحدش سامع عننا حاجة، وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده، وأنا مبخفش من تهديد حد”. 

رد شقيق ياسمين عبد العزيز
اتهام شقيق ياسمين عبد العزيز

أقرأ أيضاً: كلمات اغنية انت جدع محمد رمضان

رد ياسمين عبد العزيز على شقيقها

نشر  أحمد العوضي صباح اليوم الأربعاء عبر صفحته الشخصية على موقع فيس بوك أول رد له على هجوم شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز.

وكتب أحمد العوضي على صورة له مع الفنانة ياسمين عبد العزيز “بحبك يا ياسمين” وهي نفس الصورة التي نشرتها ياسمين على صفحتها على موقع انستجرام.

وجاء رد ياسمين عبد العزيز بحبك يا أحمد.

رد أحمد العوضى على شقيق ياسمين عبد العزيز

رد الفنان أحمد العوضى على  انتقادات وائل عبد العزيز شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز لعلاقتهما، وجه الفنان أحمد العوضي رسالة لشقيق الفنانة منتقدا أسلوبه في الحديث عن شقيقته وفضح أسرارها أمام الجمهور .

وعبر حسابه الشخصي على موقع Facebook، كتب العوضي منشورا حذفه فيما بعد ينتقد فيه تصرف شقيق ياسمين عبد العزيز نحوها مشيرا إلى أنها هي من تتولى مسئوليته هو وإبنه.

وأكد العوضي أنه لا يستنزف ياسمين عبد العزيز مثلما يفعل شقيقها معها ومع والدتها وأن ما وصل إليه هو نتاج عمله بمفرده.

رد أحمد العوضى
تعليق أحمد العوضى

أقرأ أيضاً: حرب تصريحات بين الفنانين باسم سمرة ومحمد رمضان

وكتب العوضي في المنشور الذي حذفه بعد دقائق:

 ” انهي بيت اللي ادخله من بابه..ان كانت هي اللي بتصرف عليك وعلى ابنك اللي مخبيه وراميه وهي بتدفعله مصاريف مدرسته …باب ايه يابني ادخله .. هو انا شوفت راجل واقف جنبها.. دي واحدة انت مابتعملش حاجة غير انك بتستنزفها هي و مامتها.. باب ايه يابني اللي هدخله من بابه واكلم واحد بيتكلم على عرضه و لحمه قدام الناس .. يابني انا من عين شمس منطقه شعبيه اتربيت على أن الاخت والام والست الكلام عليهم من الكبائر .. عربية ايه يابني أنا أجري الحمد لله يعيشني كويس و يجيبلي عربية حلوة وبيت كويس .. بمجهودي و شغلي مش على عرق واحدة ست .. باب ايه يا حبيبي اللي ادخله و انت اصلا عايش باسمها.. انا شقيت على حالي بعرفي .. لكن انت فشلت في كل شيء .. فشلت كممثل وفشلت كأب وفشلت كأخ وفشلت كبني أدم.”


قد يعجبك ايضا

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.