هنا الزاهد دحيحة في الدراسة وتقول عن عائلتها “عائلة المناخير” وشقيقتها تفضحها: «هنا أنتي بتحبي أي حد حتى لو ماتعرفيهوش»

الرداد رشحني لـ«عقدة الخواجة»

اشتركت مؤخرًا الفنانة هنا الزاهد في بطولة فيلم “عقدة الخواجة” مع الفنان حسن الرداد، وصرحت هنا الزاهد أن حسن الرداد هو من رشحها لبعب دور البطولة معه في الفيلم، حيث قالت:

هنا الزاهد دحيحة في الدراسة وتقول عن عائلتها "عائلة المناخير" وشقيقتها تفضحها: «هنا أنتي بتحبي أي حد حتى لو ماتعرفيهوش» 1 2/2/2018 - 5:38 م

«لقيت المخرج بيتر ميمي، بيكلمني وبيقولي عايزينك في فيلم، ولما روحت أدوني دور كبير أوي، وعرفت بعدين أن حسن الرداد هو اللي رشحني للدور ده، وأنا ماكنتش عرفاه شخصيًا، بس الدور كان حلو أوي، عشان أنا بحب الأدوار الكوميدية».

https://youtu.be/_9gQestxsMc

دحيحة في الدراسة

ترى الاعلامية منى الشاذلي أن هناك بعض الفتيات الجميلات اللواتي تهتم بمظهرهن وتهملن المذاكرة، إلا أن هنا الزاهد قالت لها إنها دحيحة في المذاكرة، حيث قالت:

«خالي كان صاحب المنتج طارق نور، وهو شافني أنا وأختي في مرة ما، وسأله ليه مش بنظهر في الإعلانات؟! وطلب أنه يعملنا إعلانات، وده حصل وأنا عندي ٧ سنين»، وأكملت: «كنت دحيحة لدرجة إن أمي زعقت معايا أنا وأختي فرح، وقالت لنا: لو شوفت حد فيكم ماسك كتاب هضربه، أنا ماكنتش ذكية عشان كنت بحفظ الكتاب، والدرجات بتاعتي في المدرسة والجامعة كانت عالية».

https://youtu.be/8anSpQCOWlQ

«إحنا عيلة المناخير»

رددت الفنانةن هنا الزاهد على سخرية الكثيرين منها بسبب صوتها، حيث أنها لا ترى ذلك مزعجًا لها على الاطلاق، حيث تقول:

«أنا عمري ما كرهت صوتي رغم السخرية، بالعكس أنا بعتبره كاراكتر»،  

كما أنها صرحت بإجراءها عملية تجميلية في أنفها حيث قامت بإزالة إحدى عظام الآنف، ومن بعد العملية عانت من تورم كبير في وجهها، كما أضافت:

«قولت ساعتها إن ديه غلطة ومش هتتكرر تاني.. بس الورم راح وبقيت كويسة، والعيلة كلها عندها مشكلة في المناخير، وبيسمونا عيلة المناخير، وأول عمل شاركت فيه بعد العملية هو مسلسل (في اللا لا لاند)».

https://youtu.be/5f8tetfccYE