“هكون معاكم بشكل دائم”.. تعرف على الأسباب التى جعلت حسين فهمى يعلن دخوله عالم السوشيال ميديا

صرح الفنان حسين فهمى، توجههُ الى عالم السوشيال ميديا، والذى تركه منذ فترة كبيرة، مؤكدا أنه يقوم فى الفترة الحالية بانشاء عدة حسابات خاصة وموثقة، على جميع مواقع التواصل الأجتماعى، وقرر أيضا بعمل قناة على اليوتيوب.

"هكون معاكم بشكل دائم".. تعرف على الأسباب التى جعلت حسين فهمى يعلن دخوله عالم السوشيال ميديا

وأعلن فهمى عن السبب الذى جعله يتجه الى عالم السوشيال ميديا، وهو تداول الكثير من المعلومات الغير صحيحة عنه من خلال حسابات وهمية تحمل اسم الفنان حسين، وكذلك قيام البعض باستخدام اسمه على الكثير من الجروبات، وقام فهمى بنشر فيديو له على موقع التواصل الاجتماعى “أنستجرام” قائلا:ـ “قضيت عمرى كله بعيدا عن السوشيال ميديا، وكنت بعتبره عالم افتراضى، ولكن الفترة اللى فاتت فى أشخاص كتير بتتكلم عنى كلام مش صحيح، وفى معلومات مكتوبة عنى ليس لها أساس من الصحة، وفى أشخاص كتير بتستغل اسمى، والبعض قام بانشاء جروبات تحمل اسمى، واندهشت حينما قال لى أصدقائى أنهم يتحدثون معى ويستقبلوا منى رسائل”.

حسين فهمى

وأكمل الفنان:ـ “الحقيقة بأن الوضع زاد عن حده، وقررت أن يكون لى ويب سايت، وكمان أدخل عالم السوشيال ميديا بكل ما فيها من حلو ووحش، وأكيد هتحمل كل اللى هيحصل”.

وتابع حسين:ـ “أنا بجد ما كنتش عامل أى حساب شخصى، واليوم هيكون عندى حسابات، ولم يتم حتى الأن توثيق أى حساب، وفى الفترة القادمة هكون موجود معاكوا، وهتكلم معاكم فى حاجات كتيرة فى التاريخ والفن وأيضا ذكرياتى الجميلة”.

وقال الفنان:ـ “أنا عندى حاجات كتيرة من القصص والذكريات، هتكلم فيها معاكوا، وهعمل حساب واحد ومش هيكون عندى غيره، وكل الكلام ده أنا مسجلوا عندى فى أوراق خاصة بى، وأى معلومة عندى هقولها بمنتهى الصدق والشفافية”.

حسين فهمى

وأعلن الفنان عن اسم حسابه الرسمى على “أنستجرام، تيك توك، فيس بوك” مؤكدا:ـ “أنا مش لوحدى، ومعايا أشخاص بتساعدنى، هعمل حساب على تويتر وكمان تيك توك، وأيضا قناة على اليوتيوب، وهشرح ليكم تفكيرى كان ايه عن السوشيال ميديا”.

وأنهى:ـ “هكون معاكم بشكل دائم، من خلال حساباتى الرسمية، وكلها هتكون باسم واحد وصورة واحدة، وأى تغيير هبلغكم بيه، وأنا مبسوط أنى هكون معاكم، وعندى الكثير من الأفكار هعرضها عليكم، وفى حاجات مش هعلن عنها دلوقتى علشان مترحشى حته تانية يارب تنال اعجابكم”.