حسن يوسف يكشف حقيقة زواج عبد الحليم حافظ وسعاد حسني

حل الفنان الكبير حسن يوسف، ضيفًا على الإعلامية ياسمين عز، مقدمة برنامج “كلام الناس” الذي يذاع عبر قناة “MBC مصر” خلال شهر رمضان 2022.

حسن يوسف يكشف حقيقة زواج عبد الحليم حافظ وسعاد حسني

وتحدث يوسف، خلال الحلقة عن علاقته بالعندليب الأسمر عبد الحليم حافظ، وسندريلا الشاشة العربية سعاد حسني، وكشف كواليس علاقتهما التي أثارت جدلًا كبيرًا بشأن حقيقتها حتى يومنا هذا.

وسألته مقدمة البرنامج: “ولا مرة فكرت تدافع عن سعاد حسني في الإشاعات اللي بتطلع عنها مع عبد الحليم حافظ أو القصة اللي جمعتهم؟”، ليرد عليها قائلًا: “عبد الحليم كان صاحبي أوي وهي كانت صاحبتي أوي.. أنا أتكسف اسألها وأتكسف اسأله انت أتجوزت سعاد ولّا لأ؟ بس كنت على يقين أنه بيحبها وهي بتحبه.. إنما أسألها أتجوزتي عبد الحليم ولّا لأ أو اسأل عبد الحليم هخسرهم”.

وأضاف يوسف: “طب أنا مخبي الحكاية دي مثلًا ليه حسن عايز يكشفني؟ فقولت دي منطقة حساسة ما تدخلش فيها إلا إذا هما قالوا لك وهما ما قالوش”.

وتحدث يوسف، عن سيدة الشاشة العربية الفنانة الراحلة فاتن حمامة وحبه الشديد لها، قائلًا: “فاتن حمامة وأنا طالب كنت أشوف فيلمها 5 أو 6 مرات.. أحب أوي تمثيلها.. وبعدين كنت أنا رئيس فريق التمثيل في المدرسة فكتبوا في الجرايد إن بكره فاتن حمامة هتصور بعض المناظر على حمام سباحة فندق مينا هاوس.. فقولت للولاد اللي معايا في فريق التمثيل بكره مش هنيجي بكره هنروح مينا هاوس.. غيبنا كلنا وروحنا استنيناها من الساعة 8 الصبح لغاية ما جت روحت هاجم عليها وقولت لها كل دول سابوا المدرسة وجم عشان يشوفوكي وخدت معاها صورة”.


اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني، وهو غير مطلوب للتعليق لكن يوفر لك وسيلة للتنبيه في حال قيام شخص بالرد على تعليقك.