نجيب ساويرس يوجه رسالة لبطل المصارعة المصري الهارب لفرنسا أحمد بغدودة

وجه الملياردير المصري الشهير نجيب ساويرس، رسالة لبطل المصارعة المصري المتهم بالهروب إلى فرنسا أحمد بغدودة، من خلال صفحته الشخصية على موقع تويتر، وذلك بعد الضجة الكبيرة التي أثيرت إثر تغيب اللاعب عن بعثة المنتخب المصري للمصارعة المشاركة في البطولة الإفريقية بتونس، وذلك بعد حصوله على الميدالية الفضية في وزن 63 كيلو.

إحنا ولاد بلدك عايزينك

وكتب ساويرس تعليقاً على صورة أحمد بغدود التي نشرتها إحدى المواقع الإخبارية مطالبة القراء بتوجيه رسالة له “ارجع وأنا هصلح كل اللي ضايقك .. أحنا ولاد بلدك عايزينك“.

تعليق ساويرس لاقى رواجاً كبيرا بين متابعيه الذين طالبوا بضرورة تقديم الرعاية لأبطال الألعاب الرياضية الفردية الذين يحتاجون لمزيد من الدعم.

فكتب مصطفى مكرم تعليق على رسالة ساويرس “على فكرة في غيره كتير محترفين ومحتاجين دعم فعلا علشان يوصلوا العالمية ياريت تشوفوهم لو دورت هتلاقي كتير احمد بغدودة“.

وكتب ناصر بشير “لازم يعاد النظر في رعاية أبطال الألعاب الفردية من شركات الرعاية ووزارة الشباب الي بتدفع ملايين لأندية عشان تغطي بيها فشلها الإداري والتسويقي ده غير العمولات والسمسرة ده غير بصراحة لازم يكون في أندية مختصه للألعاب دي ما تبقاش ضمن مجموعة ألعاب في نادي فما تاخدش لا دعم مالي مناسب“.

وطلب آدم كمال من ساويرس تبني هذه المواهب وغيرها حيث بقوله “يا بشمهندس نجيب أي لاعب ألعاب فرديه في مصر يبحث عن راعي اعلن انك هتتكفل بالرعاية يمكن دا يشجعه انه يرجع.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد