فيديو… فتاة تنهار وتتهم دنيا سمير غانم بسرقة فكرة مسلسها والجمهور “انتي فيك أوي”

أثارت الكاتبة الروائية الشابة روان أبو خشم الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي بعدما اتهمت الفنانة دنيا سمير غانم هي وصناع مسلسها الجديد بسرقة فكرة روايتها “فاكيت أفريب” وتنفيذها في مسلسل “جت سليمة” الذي من المقرر أن يتم عرضه في دراما رمضان 2023، من خلال فيديو نشرته الكاتبه عبر صفحتها الرسمية تتهمهم فيه بالسرقة.

 

روان ابوخشم: شوفت الإعلان وكل حاجة اسودت

 

علق الكثير من رواد السوشيال ميديا على الفيديو التي ظهرت من خلاله الكاتبة روان أبو خشم واتهمت دنيا سمير غانم وصناع مسلسل “جت سليمة” بسرقة فكرة روايتها وتنفيذها في المسلسل الرمضاني وانهارات الكاتبة أمام الكاميرا وقالت… “أول ما شوفت إعلان المسلسل كل حاجة أسودت في عيني.. أكتب تاني إزاي ولا أكتب ليه أصلًا عشان روايتي تتسرق تاني وتلات ورابع.. منظري إيه قدام نفسي وقدام أهلي وحاجاتي بتتسرق”.

 

 

 

انهالت الكثير من التعليقات على فيديو الكاتبة الشابة منها الساخر وتعليقات آخرى تدعم الفتاة فقال أحدهم… “على فكره انت فيك اوي”، وقالت متابعة آخرى… “مش عارفه بصراحه بس ال ٤٠ ثانيه بتوع اعلان المسلسل وضحولك انهم سرقوا روايتك ازاي وكمان تيمه الانتقال عبر الزمن دي حصلت في كذا حاجه شوفى المسلسل وبعدين شوفي ربنا يظهر الحق”، وقال متابع آخر… “طب انت ازاي عرفتي ان روايه اتسرقت وما فيش مسلسل اتعرض لغايه دلوقتي هيتعرضوا في رمضان”.

 

 

 

 

 


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

تعليق 1
  1. غير معروف يقول

    كل اللى عايز شهرة لازم يدعى كذب فى اى
    مسلسل انه اللى كتبه بقت عادة