ميدو يكشف تصريحات خطيرة بخصوص استعانة مرتضى منصور بالجن والأعمال السحرية في مبارياته

تحدث أحمد حسام ميدو مدرب الزمالك السابق اخلال حواره لبرنامج القاهرة اليوم والذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب عبر شبكة أوربت، عن كواليس قيادته نادي الزمالك ودافع عن نفسه وعن اتهامات مرتضى منصور النائب ورئيس نادي الزمالك له بخيانة نادي الزمالك.

وأضاف ميدو: ” وأنا في الخارج لمدة ثمانين عامًا كنت أدخل لنادي الزمالك ستين بالمية، وأنا في توتنهام رحت لمرتضى منصور وقلت له عايز العب في الزمالك لكن النادي الاجنبي رفض، وأنا أعطيت ستة مليون جنيه، ومرتضى منصور كان له 560 الف جنيه في نادي الزمالك وبعت يستلمهم ولم ينفق على النادي، واحنا أولاد النادي ومؤمنين أن النادي له الفضل علينا ومينفعش ناخد فلوس من النادي وهو مفيش فلوس”.

ميدو يرد على مرتضى منصور بحضوره في برنامج القاهرة اليوم مع عمرو أديب
ميدو يرد على مرتضى منصور بحضوره في برنامج القاهرة اليوم مع عمرو أديب

وتابع ميدو: ” لي 3 مليون و800 جنيه ورفضت اوقف قيد النادي عند اتحاد كرة القدم لكن اللي رفع قضية على النادي معروف هو مرتضى منصور وقبلنا المهمة واشتغلنا واشتغلت انا وحازم امام وكابتن أيمن طاهر، وقدرنا في وقت صعب جدًا نحقق اربع انتصارات في وقت صعب جدًا وكسبنا الشرطة وانبي والاسماعيلية وقبل مباراة سموحة استدعاني رئيس النادي انا وحازم امام وقعدنا معاه في بيته وطلب منا طلب انا عمري ما سمعت عنه في كرة القدم”.

واستطرد: ” من فضلك يا كابتن ميدو متلعبش باسم مرسي وكهرباء مباراة سموحة عشان معمول لهم عمل وهايتفك الاسبوع القادم، وأنا الوحيد اللي كنت بدافع عن حقوق الزمالك أمام الأهلوية والزمالك كسب بطولاته بعرق ولاده، لكن انت من ادخلت على نادي الزمالك فكر واعتقاد الاعمال”.

وتابع ميدو: ” قلت لمرتضى منصور لما اتكلم عن العمل أن شاء الله وانا نازل مع حازم في الاساسير قلت له هانلعب باسم مرسي وكهربا وربنا هايكرمنا أن شاء الله وبدأ ماتش سموحة ولاقيت باسم مرسي وكهرباء يضيعوا أهداف من نصف الملعب ورجعت جنب حازم وراجعت نفسي بخصوص الاعمال السحرية ودخول الجن “.

وأكمل: ” في استاد بترو سبورت ولما ضيع باسم مرسي وكهربا الأهداف لاقيت مرتضى منصور يقول لي شفت يا بيه معمول لهم عمل شفت يا بيه وانا عملت نفسي مسمعتهوش، وبالنسبة لفريرا قال انه مش هايرجع مصر ثاني على الاطلاق بسبب معاملة مرتضى منصور “.

وتابع: ” لما نزلت محمد ابراهيم كان معارض مرتضى منصور وبيقول معمول له عمل.. وقال لي إن آخر يوم لك في الزمالك النهاردة والمهم الراجل فوق دماغي وأنا بشتغل وباخد قرارات وده قاعد يعطلني”.



اترك تعليقا