كيف تعاملت هنادي مهنا مع وزنها الزائد؟ .. وهذه طبيعة علاقتها بزوجها

خرجت الفنانة والممثلة المصرية هنادي مهنا لجمهورها عبر حوار تلفزيوني مع الإعلامية لميس الحديدي في برنامجها ” كلمة أخيرة” والذي يذاع عبر قناة أون، والتي خرج من خلالها عدة تصريحات للفنانة الشابة

هنادي مهنا

تصريحات هنادي مهنا مع لميس الحديدي

تحدثت الممثلة هنادي مهنا عن رشاقتها وخسارتها للوزن الزائد، مؤكدة أنها مرت باكتئاب وضغط تسببت في أنها لم تتابع زيادة وزنها  قائلة «كلنا بنروح في فترات اكتئاب أو ضغط وزنه بيزيد مش بيعرف ياخد باله من نفسه أو بتخليه يأكل كتير وأنا في أسبانيا كنت متعودة وأنا عايشة في أسبانيا وقت الجامعة كنت بتحرك كتير أوي ومكنش فيه حد بيطبخ فكنت رشيقة ولما جيت مصر كان فيه دلع كتير أوي محشي وحمام ومسقعة ودي حاجات ماينفعش تتساب وماتتاكلش».

وتابعت «الأعمال اللي كنت بصورها ومش بتنزل كنت بحط فيديوهات من الكواليس على إنستجرام والناس تقولي فين الأعمال إنتي بتصوري لنفسك ولا إيه وأنا في الأساس شكلي كان زي دلوقتي بعد فقد الوزن لكن الفترة دي كانت سبب في زيادة وزني حينها».

هنادي مهنا
هنادي مهنا

هنادي مهنا تتحدث عن بداية عملها بالتمثيل

وفي نفس اللقاء، تحدثت هنادي مهنا قائلة “لما اشتغلت ممثلة مكنتش مستوعبة طبيعة الشغلانة، وأن الشغل موسمي ممكن يبقى مكثف شهرين متتالين ثم شهرين آخرين قاعدين في البيت مش بنعمل حاجة، ودي كان إحساس غريب، وكنت بقول فيه حاجة غلط لأني متعودة على الشغل اليومي، وأني أنام وأصحى عشان ورايا شغل”.
وتابعت تصريحاتها خلال استضافتها في برنامج كلمة أخيرة مع الإعلامية لميس الحديدي قائلة “رغم كدة وأول ما مثلت الدنيا مامشيتش أوي فضلت سنتين أشتغل ومافيش حاجة تتذاع لحد أول عمل وهو أفراح إبليس اللي لسه معروض قريب رغم الانتهاء من تصويره منذ فترة طويلة، وعملت كمان فيلم ووقف كل ده سبب لي في فترة من الفترات عملي اكتئاب وكنت قاعدة في البيت فقعدت أكل”.
وأكملت أن جمهور السوشيال ميديا وقتها انتقدها وكان حقهم قائلة: الأعمال اللي كنت بصورها ومش بتنزل كنت بحط فيديوهات من الكواليس على إنستجرام والناس تقلي فين الأعمال إنتي بتصوري لنفسك ولا إيه”.

علاقة هنادي مهنا بزوجها

وتناولت تصريحات الفنانة هنادي مهنا حياتها الخاصة مع الفنان أحمد خالد صالح، مؤكدة أنها تشعر بالغيرة على زوجها.

هنادي مهنا
هنادي مهنا وزوجها

وتابعت  هنادي في حوارها لبرنامج «كلمة أخيرة» الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي: «أكيد أنا زي كل البني آدمين بس مش بتخانق.. وهو بيغير عليا في حدود الطبيعي، ‏وأحمد مش بيقولي ستو أنا، رغم إن الناس كلها بتقولي كده‏».

مؤكدة أنها تقوم بفتح موبايل زوجها، لكن ليس لشيء سوى لأخذ صور بعينها أو خلاف ذلك، «ومافيش مجال للمنافسة بين راجل وست».


اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني، وهو غير مطلوب للتعليق لكن يوفر لك وسيلة للتنبيه في حال قيام شخص بالرد على تعليقك.