شاب يلتقط صورة غريبة للإمرآة بصحبة كلب

ظهرت لقطة غريبة، إلتقتها شاب يدعي ريموند خليفة، هو لبناني الأصل من بيروت، مقيم في القاهرة منذ 20 عاماً، يعمل في مجال السياحة والفنادق، من هواة التصوير.

شاب يلتقط صورة غريبة للإمرآة بصحبة كلب 1 27/2/2018 - 3:29 ص

 

وينزل ريموند خلفية، برفقة أصدقائه، كل يوم سبت، في أحياء القاهرة القديمة؛ من أجل إلتقاط صور لمقاهي والمنازل القديم، لكن ذات مرة إلتقت صورة غريبة وطريفة وبرة المالوف.

 

كانت الصورة لسيدة من سيدات الدرب الأحمر، تقف على شرفة منزلها وبجوارها كلب ضخم لغاية، كانت السيدة تنزل بسبت الخضار إلي الشارع؛ من أجل الإتيان بالطعام، كان الكلب ينظر إلي السبت في نزوله وصعوده وكأنه ينتظر طعامه.

 

 وقال الشاب ريموند خلفية، خلال مداخلة تليفونية، أجراه في برنامج ست الحسن الذي يذاع على فضائية ON E.

 

قال ريموند خلفية” إحنا هواة تصوير وبننزل كل يوم سبت، شوارع القاهرة القديمة الصبح، بنتكلم مع الناس، أوقات بيعزمونا على الشاي وبنصور الزحمة والناس والقهاوي”.

 

 أضاف ريموند خلفية” أنا لقطة لقطة من أحد منافذ منازل القاهرة القديمة، إتعجبت على اللقطة دي، إنها كانت سيدة ويقف بجوارها كلب ضخم، كأنه معتاد عليها جداً”. 

 

أوضح أيضاً ” الست كانت منزلة السبت؛ عشان تتطلع الخضار، الكلب بيبص كأنه بيقول أكلي فين، الست كانت فرحانة وإحنا بنأخد الصورة، كان ظاهر إنها مرتبطة بيه ومتربي معاها ماكنتش خليفة خالص وهي واقف جنبه وكانت مفتخرة إننا بنصورها وهي جنبه كأنه الحراس بتاعه، ماكنش ظاهر عليه أي علامة من علامات الخوف”.

قد يعجبك ايضا

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.