“ربنا يهديكى وينور بصيرتك.. أنتى لابسه ولا لأ تعبتينا”.. أول تعليق من الجمهور على إرتداء حلا شيحة الحجاب

قامت الفنانة حلا شيحة بنشر صورة لها بالحجاب الكامل، من خلال حسابها الرسمى على موقع الصور والفيديوهات “أنستجرام”، وعلقت قائلة:ـ “مش هتلاقى أجمل من السلام والسعادة الزوجية الحمد لله”، ثم بعدها بدقائق معدودة تقوم بنشر صورة لها مع أحد أبنائها، وكتبت تحتها:ـ “فرحانة أوى من قلبى الحمد لله”.

"ربنا يهديكى وينور بصيرتك.. أنتى لابسه ولا لأ تعبتينا".. أول تعليق من الجمهور على إرتداء حلا شيحة الحجاب

وعلى العادة فقد توالت عليها التعليقات من المتابعين ما بين مؤيد ومعارض فمنهم من قال:ـ “يارب تثبتى على الحجاب علشان إنتى تعبتينا معاكى”، وأخر:ـ “يارب ياسيتى تكملى كدا، ومش بعد كام يوم نشوفك من غير حجاب وقصص بقا وحوارات ملهاش أى لزمة إرحمينا”.

حلا شيحة

وعلقت متابعة:ـ “أنا محتاجة أفهم حاجة أنا مش بتنمر عليكى إنتى لابسة الحجاب ولا مش لابساه، علشان شوية صورة بحجاب وشوية صورة من غير حجاب”، وقال أخر:ـ “أنا فعلاً عندى مشكلة إنك ربطة لبس الحجاب أو تركة على وجود راجل فى حياتك، ودى بالنسبة ليا حاجة غريبة ومش مفهومة، وربنا يهدينى ويهديكى ويثبتنا جميعاً على الحق”.

حلا شيحة

وكتب أخر:ـ “ربنا يهديكى ويثبتك على الحق ويردك إليه مرداً جميلاً، الكل بيقع مرة وإثنين وكتير المهم فى كل مرة نتعلم ونقوم نقف بعدها على طول، وربنا يسعد قلبك وينورك بصيرتك ويجبرك جبراً يليق بعظمته”، وقال أخر:ـ “ربنا يهديكى لشخصك لأنك فعلاً تايهة، ربنا يصلح حالك ويلهمك الصح ويبعد عنك شتات العقل والقلب، ويبعد عنك شيطان النفس، وكذلك شياطين الإنس اللى موجودىن جنبك”.

حلا شيحة

وجديراً بالذكر أن الفنانة، قامت بنشر صورة لها بالحجاب خلال أزمتها مع المطرب تامر حسنى، بسبب طرح الكليب الأخير لها “مش أنا”، حيث أنها علقت من خلال حسابها الرسمى على “أنستجرام” وقالت:ـ “أنا بتقدم بخالص الشكر لكل الناس الجميلة، على الرسائل التشجيعية”.

حلا شيحة وتامر حسنى

وأنهت:ـ “وكمان حابه أتوجه بالشكر لكل الصحفيين اللى نشروا فتوى دار الإفتاء اليوم، اللى موقفها هو نفس موقفى، واللى بيأكد للناس بأن الفن رسالة ومهنة زى أى مهنة فى الدنيا فيها الحرام والحلال، وكمان أن مش حابه إنى أكون أى جزء أو نوع من التطرف بإسم الدين أو الفن، وعلى فكرة لو نقابة المهن التمثيلية رفضت فتوى درا الإفتاء، فأنا أول واحدة موافقه على شطب عضويتى”.

حلا شيحة



اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني، وهو غير مطلوب للتعليق لكن يوفر لك وسيلة للتنبيه في حال قيام شخص بالرد على تعليقك.

تعليق 1
  1. غير معروف يقول

    وين ابجرو حق البنات