تفاصيل صادمة..أجر مساعدة دينا الشربيني ومنة فضالي المتهمة بالسرقة 6500 جنيهًا يوميًا 

تم الكشف عن تفاصيل صادمة في قضية مساعدة النجمة دينا الشربيني، والتي تم القبض عليها خلال قيامها ببيع بعض المصوغات الذهبية المسروقة داخل أحد محلات الصاغة الشهيرة، وهو ما جعل والدة تلك الفتاة تموت حزنًا عليها. 

تفاصيل صادمة..أجر مساعدة دينا الشربيني ومنة فضالي المتهمة بالسرقة 6500 جنيهًا يوميًا 

وقد قامت مساعدة المخرج “ندى منير” بالنشر عن طريق صفحتها بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك قائلة: المساعدة هي اللي رزقها من الستر خلص.. دينا الشربيني معملتش أصلًا محضر بالحاجات اللى اتسرقت.. المساعدة راحت تبيع الذهب وأصحاب المحل شكوا إن الدهب ده مسروق وطلبوا الشرطة لإن الحاجات كانت مميزة، واتقبض عليها واعترفت بالسرقة، وفي الوقت ده دينا كانت في دبي. 

وأضافت في منشورها: دينا قطعت سفرها ورجعت مصر لما عرفت، وراحت النيابة وقالت إنها هي اللي عطياها الدهب عشان تطلعها وتلحق تروح جنازة مامتها. 

وتابعت قائلة: على العلم إنها مش فقيرة ولا حاجة قبضها في اليوم بيوصل ل 6500 جنيه بتأخدهم عن طريق الإنتاج، هي شخص طماع وسببت الأذى لدينا كثير اوي، كفاية بقى نعد نتاجر بالناس ونقول أصل هي غلبانة، ظروف المساعدة متخليهاش توصل لكده، مفيش دكتور بيقدر يجيب 6500 جنيه في اليوم فهي مش غلبانة ولا فقيرة، اللي معمول عليها كل الشوشرة دي هي اللي غلبانة ومظلومة، ورغم كدا أنقذتها من السجن. 

وقد قامت منة فضالي بالإعلان عن طريق حسابها الرسمي باختفاء مساعدتها وهي في الطريق إليها، إلا إنه بعد ذلك تبين أنها قد تم القبض عليها داخل أحد محلات الصاغة. 

اترك تعليقاً