المذيع أسامة كمال يشبه المصريين بالهنود الحمر ويقول لهم: لو أعصابكم تعبانة حطوها في ثلاجة وخلوها جنب طبق الباب غنوج

بدأ كلامه ساخرا أو أن شئت فقل معترضا على المثل المصري القائل: يا خبر النهارده بفلوس بكره يبفي ببلاش مععلا هذا بان المصريين لا يدركون قيمة الوقت وأنهم دائما ما يقولون أن الله خق الدنيا في سبع أيام ثم يوضح أسامة كمال أن هذا خطا وأن الله سبحانه وتعالي خلقها في 6 أيام واستوي على العرش في اليوم السابع مشبها اهدار المصريين لقيمة الوقت بما كان يواعد به الهنود الحمر بعضهم البعض اذ كان احدهم يقول للأخر سوف أراك بعد أن يكتمل القمر في السماء مرتين ما يعني بعد مرور شهر كامل لكن كان لديهم عذرهم بسبب السفر بدون مواصلات سريعه.

المذيع أسامة كمال يشبه المصريين بالهنود الحمر ويقول لهم: لو أعصابكم تعبانة حطوها في ثلاجة وخلوها جنب طبق الباب غنوج 1 28/3/2015 - 4:27 ص

10152006_742296822468884_78554694618987333_n

وقال اسماه كمال: يا خبر بفلوس بكره يبفي ببلاش مينفعش، يا خبر بفلوس بعد دقيقه يبفي ببلاش مينفعش الناس سبقتنا في معرفة المعلومات وبنت عليها استنتاجات واحنا لسه منتظرين ناخد الخبر ببلاش وبدون جهد ولو سمحت لخصه لى وقولي مصادرك لأني مش مصدقك.

حمدا لله على السلامه وسنة 2010 رجعت بالسلامة الناس رجعت تقول أنا مش بتابع السياسة أصل أعصابي بقت بتتعب سلامة أعصابك يا سيدي بس لو نمت وصحيت لقيت الدنيا حواليك حاجه تانيه أرجوك متعملش زي ما عملت من 4 سنين وتدخلنا في دوماتا كأنك فاهم كل حاجه لأنك هيكون فاتك كتيير


قد يعجبك ايضا

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.